christinajentå "høygravid" Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er 8+5 og har sterke menssmerter til tider.. føler også at symptomer som kvalme og trøtthet har redusert seg betraktelig. Var hos legen idag, og hun kunne se at hjertet slo. Eg har litt rødt på papiret av og til... blødde også litt i uke 5/6. Hva skjer? noen andre som har det slik...?? off blir bekymret...
Klemzi Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hvis legen så hjertet slå tror jeg du kan ta det helt med ro! )
lilletrollet Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Tenk at et lite under i magen vår kan gi oss så ufattelig mange bekymringer!!! Er litt imponert for en innvirkning den lille har på livet før den i det hele tatt er kommet ut... Når det gjelder dine smerter så er det ganske vanlig at du som nu straks er over i uke ti (altså 9 fullgåtte uker) får mensliknende smerter. Dette er leddbånd som strekker på seg, livmora som utvider seg ol. Jeg har sterke smerter nede i ryggen, egentlig mer øverst på rumpa som et bredt bånd over det hele. Dette skyldes bekkenløsning. Er tidlig å få det nu, men har jo hatt det tidligere også så da er det visst normalt at det kan komme så tidlig. Hvis jordmora så at hjertet slo så sier de jo at det er 97% sjanse for at det skal gå bra. Litt blødning er også helt vanlig. Har du nettopp hatt sex med partneren din? I så fall kan det være årsaken. Da kan det være en liten blodåre som er sprukket i sjeden. Dette er veldig vanlig. Jeg hadde det sånn sist og blødde i mange mange uker og holdt på å bekymre feil på meg. Så prøv å trøst deg med at det ser greit ut og at den lille har det bra. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå