Gå til innhold

Hvilken termin tror dere er riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble flyttet nesten to uker tilbake på ul, men når jeg i ettertid tenker på det har jeg vanskelig å tro at det stemmer. Testet positivt da jeg var 5 uker på vei, noe som vil si at om jeg skal gå etter den nye terminen bare var 3 uker på vei.

Går alle her utifra ul termin når dere forteller hvor langt dere er på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei man kan ikke alltid tro på UL terminen,(eller mens termin)

venninda mi fikk ny termin på ul, som var satt 12 dager tilbake igjen, og allikevel gikk hun på "overtid" og fødte i nærheten av hennes egentlige mens termin,så kan godt hende hun fikk feil der altså.

Skrevet

Hvis hun ble satt tilbake 12 dager og allikevel gikk "overtid" Var hun jo enda kortere på vei enn UL terminen tilsa... Mensterminen sier ofte at man er lenger på vei enn det viser seg på UL. Da går de ut fra størrelsen til babyen, mer til å stole på en mensen. Man aner jo ikke når man har eggeløsning selv om man vet når man hadde mensen....

Skrevet

Her er det bare 3 dager mellom mens & ul termin. Men jeg fikk eggløsning noen dager senere denne gangen (brukte ladycomp) så jeg vil tro ul termin stemmer her (som er 3 dager senere)

Med nr 2 hadde jeg bare 2 dager mellom ul & menstermin, mini ble født på menstermin :) (2 dager etter ul termin)

Men har på feelingen at jeg går godt over tiden denne gangen :/

Skrevet

Jeg vet at min UL termin er feil, ifølge den skulle barnet blitt unnfanget 3 dager før jeg testet positivt...så da sier det seg selv..

Jeg kommer ikke til å gå en dag over UL termin. (Jeg tror den er mellom 10 og 14 dager feil.)

Skrevet

Min UL-termin ble også satt 10 dager tilbake, dvs. fra 16.aug til 26.aug. Jeg må velge å stole på UL-termin selv om jeg hadde 28 dagers sykluser. Man får ta overtiden når den evt. kommer. Sist gikk jeg 12 dager over UL-termin og ble overvåket opp og ned i mente, så jeg følte meg relativt trygg for det. Ble riktignok satt i gang da, men det er ikke å foretrekke sier jeg med erfaring. Med meg kommer de nok til å overvåke litt ekstra denne gangen også pga medisinske tilstander, og håper selvsagt det setter i gang av seg selv før både UL- og mensterminer.

Skrevet

jeg var skråsikker på at min menstermin stemte, selv om det bare var 5 dager mellom den og ul termin;) å jeg hadde rett, for poden ble født på min menstermin;)

Skrevet

I HI's tilfelle ville jeg ha stolt på ul terminen. Det er jo helt vanlig å teste postivt når man er 5 uker på vei. Selv teste jeg postitvt når jeg var 4 uker på vei (både etter mens og ul termin)

Skrevet

Med mitt første svangerskap ble ULtermin satt 11 dager etter menstermin (dvs fra 16. til 27.), og jeg kunne ikke fatte og begripe at dette var sant. Denne gangen vet jeg faktisk litt mer når unnfangelsen kan ha skjedd, og det var definitivt ikke midt mellom mensperiodene for å si det sånn. Så jeg tror noen ganske enkelt har sene eggløsninger...jeg vet det er kjedelig å bli satt tilbake i antall uker, men... Jeg fødte forresten 4 dager over ULtermin sist, så jeg måtte vedgå at den kanskje stemte likevel. ;)

Skrevet

jeg vet at UL termin min ikke stemmer. det går bare ikke ann. i følge den, skal jeg ha klart å teste positivt før jeg ble befrukta. fantastisk. kommer ikke til å gå en dag over 14 dager på overtid min mens termin. da er jeg uansett over ul termin, så det skulle vel ikke være noen fare for å bli satt i gang da=) i tilegg så hadde jeg sex bare en gang i den perioden, så at jeg skal ha blitt befruktet 10 dager etter dette har jeg vanskeligheter for å tro. jeg og legen min følger min mens termin når jeg er på kontroller=) kan ikke alltid stole på UL nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...