winneboo Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Datteren min har hostet jamt og trutt siden januar. Legen mente at det var forskjølelse som kom og gikk å som var helt normalt i denne alderen. I april fikk jeg henvisning til barnelege å han syntes det var unormalt lenge å hoste, men siden hun ikke plagdes av det så ville han avvente situasjonen. Hun ser ikke ut til å plages av det, men de sier i barnehagen at hun hoster stort sett veldig ofte i løpet av dagen, men hun leker på samme måte, å virker ikke plaget. Men nå ligger hun i senga å sover å hoster og hoster i søvne. Slik har det vært en goooood stund nå. Barnelegen sa at dersom hun hostet fremdeles i juni så skulle jeg ringe å da skulle de få tatt rønken av henne. Men de ville helst slippe å utsette kroppen hennes for det, så derfor ville de vente tilfelle hosten gikk over i mellomtiden. Noen som har noen erfaringer eller råd her? Hun er forresten 2,5 år.
Erisa* Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Er det noen i nærmiljøet hennes som røyker? Er det veldig forurenset der dere bor? Slike ting vil jo kunne spille inn.. Et enkelt røntgenbilde av lungene har veldig lav stråledose, så jeg ville ikke vært bekymret for det. Men jeg forstår at du er det likevel:)
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Bronkitt, astma, allergi? Vi har en som plages med stygg hoste og fikk han testet (blodprøver) til jul. Da hadde han bronkitt som han fikk medisin for, og videre astma, allergi mot katt, hest og hund. Han har nå fått medisiner for allergi og astma og fungerer mye bedre.
winneboo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg røyker..iikkk men kun ute på verandaen etter hun har lagt seg. Legen mente at det ikke hadde noe innvirkning han da, off nå får jeg dårlig samvittighet Vet ikke om det er veldig forurenset her vi bor, er jo Oslo da men hun har ikke reagert før. Redd det kanskje kan være astma, har det selv så er vel arvelig.
winneboo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2008 Ja de mistenker allergi, men det er mot visse matvarer da. Så hun går på zyrtec nå. Har ingen dyr, men mine foreldre har en katt, det samme har faren hennes, men hun er jo ikke så ofte hos mine foreldre da, kun en gang annenhver mnd kanskje, hos faren sin annenhver helg. hmmmm
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Kan være astma.....Sønnen min kom seg da han fikk astma medisin....Er verdt å sjekke....
lÅktiHaUDe Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Hoster ikke av allergi, evt nyser. Høres ut som astma ja. Rart ikke barnelegen tenkte på det. Jeg hadde nok dratt til en ny barnelege. Husk det er noe som heter STUM ASTMA, noe mange leger "glemmer". Jenta mi har det og hun hoster mye i perioder og da må vi øke dosen hennes. Da slutter hostingen. Få prøve medisin du, for du merker gangske fort om den virker. Lykke til
winneboo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2008 Oki hmm jeg får hosteanfall av å være i nærheten av katter(dårlig de velig lite)+ rennende øyne å alt som følger med. Men hun er jo ikke så mye rundt katter da..hmm.. Rart han ikke tenkte på astma ja, nevnte jo for han at jeg har det. Får ta å bestille en ny time.
winneboo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2008 Hmm litt usikker. Har hatt det selv noen ganger å det var helt grusomt. Fikk ikke puste hvis jeg ikke fikk vann osv. Hun er ikke så ille. Bare hoster litt å så ler hun. På natta så hoster hun bare sånn tørrhoste, men ikke så ille at hun våkner. Men det finnes kanskje flere grader av det..hmm
vilværeanonym Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 ja det gjør nemlig det tror jeg, vet det har gått en del kikhoste her i vårt område. Og hvis man ikke får behandling innen 3 uker, så kan man ha problemer med denne hosten i opptil 6 mnd eller mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå