Cecilie+Liam Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 jeg har mens termin den 14 desember, er altså 9+5.. men nå da jeg har vært på tidlig ultralyd sa legen at jeg mest sannsynlig var 8+1 og fikk termin dermed 25 desember.. (hun sa det var veldig vanskelig å måle, men målte til slutt 16mm) og jeg ser også dere skriver dere har blitt forskøvet sånn to-tre uker tilbake. hvordan er dette mulig? hvis den lille plutselig er to uker yngre enn man tror.. kan man da ha blitt befruktet så nære man egentlig skal ha mensen?? eller hvordan fungerer dette.. mensterminen virker mer trolig, ettersom kjæresten min og jeg var i forskjellige land da jeg skulle blitt befruktet i følge legen! men jeg er jo enig i at den lille skulle vært lengre enn 16mm hvis jeg hadde vært over 9 fullgåtte uker. hm, noen som kan litt mer om dette? skal jeg fortsette å gå ut ifra menstermin eller ultermin? kjempe takknemlig for svar, er ingen krise dette her, bare så nysgjerrig!!
Ny bebis? Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kan ikke kommee med noe konkret svar, men den lille babyen vokser jo litt i rykk og napp, så kanskje den er passe stor neste gang? At det er din utregning som stemmer. Jeg syns også det er rart at legene kommer frem til at barnet er laget på et tidspunkt hvor det ikke var mulig :-)
Gledelig Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 En rekner at en blir gravid to uker før eggløsning. Altså du er to uker på vei før du en gang har hatt sex. Har med når syklusen begynner å gjøre.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Bebisen kan visst også ligge i"dvale" i opp til to uker før den begynner å utvikle seg... vet ikke hvordan det fungerer, men både fastlege og gyn har sagt det til meg i allefall! Og så vokser de jo litt i rykk og napp disse små
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Og forresten Sæden kan jo leve ei stunn inni dær... Par dager eller no! Æsj, ikkeno forklaring men - kom bare på det! Lykke til
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Man kan ikke regne seg tilbake til unnfangelse ved ul. Man kan bare se hvor langt ditt foster er kommet i utviklingen og deretter regne ut når babyen kommer til å være ferdig til fødsel. Utviklingen er visst veldig forskjellig de første ukene. Har hørt noe om at utviklingen kan stoppe litt opp, for så å ta seg opp igjen, og omvendt, at den kan ta raserfart og komme lenger enn antatt... Og da kan jo terminen bli forskjøvet litt frem eller tilbake... Dette er ikke noe jeg vet, men noe jeg har hørt en eller annen plass:) Uansett så kommer babyen når den er klar:) Noen før tiden og noen etter, VELDIG få på terminen:))
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Ser nå at du har fått bortimot samme svar fra Bøllefrøet(?) Så da er det ikke jeg som tuller:)))
Gjest Mammamoms Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Du kan jo kanskje forholde deg til mensterminen nå, og så se hva som kommer ut av den ordinære UL'en..? Kanskje du får enda en ny dato da! Hehe
Cecilie+Liam Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2008 ja høres fornuftig ut det dere sier! rare greier dette her.. men er lykkelig så lenge hjertet slår og alt er bra!! takk takk for svar
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Hei.. Er halvveis i svangerskapet idag, men trodde selv jeg skulle være lenger. Ble satt tilbake ca. 3 uker i følge målingene på UL. Det som kan forklares med meg er at jeg ble gravid rett etter p-pilleslutt, så syklusen kan ha vært helt på trynet rett og slett.. Jeg gikk ut ifra syklusen jeg hadde når jeg gikk på p-piller. Så en ustabil syklus er nok forklaringa her.. Du skal gå utifra UL-terminen.
Klemzi Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Grunnen til at den ordinære UL er i uke 17-18 er at da er de fleste fostere kommet like langt i utvikling og størrelse. Jeg vil derfor tro at det er først når du har hatt denne UL de kan fastslå termin med sikkerthet. For som flere over her sier; de første ukene vokser spiren veldig i rykk og napp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå