Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 15 mnd gamle jente prater ikke mye. Hun kan si mamma, bø, ser der og nei. Ikke så mye synes jeg. Hun har ingen problemer med å gjøre seg forstått, men sier ikke så mange ord. Hun babler og hermer litt lyder, men det er lenge mellom hver gang hun lærer seg nye ord. Vet jo at det kommer og at det er store variasjoner for hvert barn og at grensen er lang for hva som er normalt. Hadde bare vært gøy å høre hva andre kan, ikke bare de som e skikkelige flinke pratmakere ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 15 mnd er treg med det meste, også snakking. hun sier bare mamma, pappa og hei. Ellers babler hun også mye og hermer og sier ting som ligner på ord. Er ikke så veldig bekymret. Hun har vært treg med det meste, og det har kommet til slutt likevel:)

Skrevet

Lillewirre snakker ikke allverdens,men hun sier iallefall mamma, pappa, vov, pus, banan, kjeks, bæ, nam, mat, takk og hei, tittei, sitte her, se der.

men hun sier det på sin måte, med litt snåle konsonanter;o)

Tror det er helt normalt, jeg. Tror HS sa at de skulle kunne gjøre seg forstått med tre ord når de var ett.

Skrevet

Hun sa mamma og pappa til ett år

Så kom hadet ved 13 mnd og ball ved 14 mnd

Denne uken lærte hun plutselig nei..og det med det søteste tonefallet og uten det minste strenghet i stemmenHaha:-)

Så 5 korrekte ord kan hun ved snart 16 mnd:-)

Gjest bissen
Skrevet

Jentene mine sier bare hei, der, pus og lys..18,5 mnd og kom 11 uker for tidlig. Men samboeren min sa kun to-tre ord fram til han var tre år:) Skulle tro det var noe galt, men det var det absolutt ikke;)

Skrevet

Lillemor snakker heller ikke så mye enda. Men hun forstår omtrent alt vi sier til henne. Hun sier vel en seks-sju ord. Ikke alle like tydelige:-) det kommer nok plutselig mye på engang regner jeg med.

Skrevet

Jeg har en gutt på 20 mnd som sier kanskje 20 ord. Han babler masse delvis uforstående. tror ikke du skal bekymre deg. De begynner å prate i ulikt tempo.

Snakk vanlig til barnet. Ikke baby-språk. Så kommer det etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...