Maud Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Da jeg var liten drømte jeg alltid om en dukkestue, men det kom ingen i min retning. Når det så sto en falleferdig en i hagen i huset vi kjøpte, så jeg muligheten til å realisere mine barndoms drømmer. Huset er rettet opp av andre, men jeg har malt det innvendig og utvendig, rødt ute med grønne karmer og hvitt inne. Rødt bord og røde stoler, rød komfyr, hylle på veggen og masse kopper og greier. På veggen ute henger det en verandakasse. Inne er det hengt opp bilder og - gardiner. Jordbærmønstrete gardiner. For noen uker siden skulle jeg på shopping med Phantomet. Ingen av oss er gode shoppere og det eneste jeg skulle ha var de gardinene. De skulle være hvite med jordbær på. Har du sett dem noe sted, eller? Nei, det hadde jeg ikke. Bare inni mitt eget hode. Phantomet ble litt oppgitt og bedre ble det ikke da vi så noen hvite løpere med jordbær på, Phantomet ble ivrig og jeg sa nei. Det var ikke sånn de så ut inne i hodet mitt... Etter en runde innom alle butikkene på det store senteret gikk jeg tilbake og kjøpte de Phantomet hadde sett. Gikk hjem og delte den lange løperen i to og oppdaget at da ble gardinene for korte. Tilbake til senteret og kjøpe to nye. Nå er de sydd og det ble så fint! Så da vet du det Phantomet, du hadde rett. Igjen :-D
iznogood Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Det behøves meget storsinn for å innse at noen andre hadde rett og at en selv hadde ehh.. litt mindre rett :-) Det høres ut som en drøm av en dukkestue. Selv fikk jeg som kjendt aldri stall i hagen da jeg var barn - så i løbet av 2 år skal det bygges stall. Heldigvis bor jeg på noe som var et gårdsbruk før alt ble solgt og det ble boliger alle veier i stede for innmark. Så naboene kan si hva de vil. Dette er en gård og jeg skal ha stall! Og hest! Minst 2 stykker! Om det skulle bli nabooppbud med brennende fakler over saken, skal jeg kjøpe en hane og en påfugl - så kan de virkelig ha noe å klage over :-)
tebekaa Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 ...og jeg har drømt om både dukkestue og stall! Åååå jeg var misunnelig på søskenbarn på landet som hadde både dukkestue, stabbur og stall. Og dyr av alle slag. Skulle nok egentlig bodd på et småbruk jeg ja. Med en iznogood som kunne snekre og støpe og fikse ting. Og med en Maud som kunne sy søte gardiner med jordbær på og male rød komfyr i dukkestua. Og bake cookies. Og en haug med unger som skulle løpe rundt med røde kinn og glade øyne. Og så kunne jeg vært midt oppi det hele og hjulpet til litt her og litt der. Det hadde vært no' det!
bustebartepin Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Dukkestue var min stooore drøm som lita pie også, var bare så happy hver gang jeg var på besøk hos noen som hadde!! Da eldstejenta ble født var vi studenter og leide leilighet ( på nydelige Møllenberg i Trheim; da hadde vi det fint ja, lite penger men kosa oss for det) så da ble det ikke men nå er tiden inne!!! Vi har ikke hage da men en diger veranda/ platt. Jeg trodde at ei dukkestue ble for tungt å sette der og min kjære lot meg nok leve i den troen... Det holdt helt til min snekkerbror informerte om at dukkestue ikke var noe problem så i sommer blir det, hurra!! Gleder meg, mannen mistenker at jeg kommer til å tilbringe mere tid der inne enn snuppa vår, han kjenner meg nok godt ja.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå