Gå til innhold

Jeg er så bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere gravide med katt og har blitt klort og rispa litt? Er nemlig livredd for toxo,og skal til legen neste uke for og teste meg..

Har noen av dere fått påvist toxo? Og Hva skjer om man har det?? Kattene mine har vert veldig lekne i det sisste og har klort meg mens jeg har lekt med dem..Har renst med pyrisept, men jeg klarer ikke og la ver og tenke på dette med toxo, blir nesten på gråten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er foressten snart 38 fullgåtte uker vis det har noe og si, og har ikke testet meg for toxo før, da legen mente det ikke var nødvendig. Men skal som sagt til legen i neste uke for og teste..

Skrevet

Tror du ka ta det helt med ro:) Det er i avføringen du finner hovedsmitten. Og ja, jeg vet de graver over avføringen når de er ferdig, men de vil helst ikke være borti selve avføringen da.

Skrevet

Toxoplasmose finnes i katte avføring ikke i katteklor.

Skrevet

Du får ikke toxo av at katten klorer deg. Denne bakterien finnes bare i kattens avføring. Bare unngå å bytte på kattedoen, så går det nok helt fint:)

Skrevet

Hvis du har hatt katter i en tid, er det ikke umulig at du allerede har hatt toxoplasmose uten å vite om det. Og da er det ikke farlig for fosteret. Jeg har hatt hunder siden jeg var 13, og da jeg ble gravid fikk jeg vite av legen, at jeg allerede hadde toxoplasmose-antistoffer i blodet, jeg aner bare ikke når jeg fikk det...

Skrevet

Jeg har katt og leker med den hver dag. Hun er skikkelig kosete og ligger på fanget, slikker meg på hånda, klorer og biter hvis vi slåss. Har hatt katt nesten hele mitt liv og jeg var ikke smittet, enda jeg aldri har vært flink til å vaske hender etter annet enn skift av sanden, så det skal utrolig mye til. Eneste jeg ikke gjør med katten er å skifte på kattesanden.

Skrevet

Katter er jo veldig renslige av seg, og er de borti avføring eller noe, vasker de seg kjempe godt før de kommer bort til menneskene, så ikke bekymre deg for kloringa :0)

Skrevet

Jeg har hatt katter hele mitt liv og jobbet som veterinærassistent, når jeg ble gravid og legen testa meg for toxo fikk jeg vite at jeg ikke har antistoffer engang, Det vil si: det skal litt til for å få det. Ligg unna kattekassen, så skal det nok gå helt greit.

Og om du er veldig bekymret, så husk at du skal testes for toxo 3 ganger i graviditeten, du og babyen blir passa på.

Skrevet

jeg har katt, men hun har ikke klort meg da..

kanskje litt når hun har vært litt leken..hun blir 1 år i juni. Jeg er 25 uker nå.

jeg testet meg for toxoplomose da jeg var 13 uker, men har aldri hatt det. Og jeg har hatt katter før, lekt med andre katter og blitt klort masse av lekne kattunger før. Så skal myyye til ja.

Jeg skifter t.o.m på innedoet hennes(innekatt) For samboer gjør aldri det, og nå er han også reist ut igjenn på sjøen så da må jeg uansett gjøre det. SÅ sjansen for å bli smittet er utrolig liten Iallfell av katteklor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...