LilleMamsen Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Lillegull har fått en eksemflekk på magen i "bleiekanten". Jeg har prøvd å smøre den med A-krem, men den har ikke blitt bedre. Jeg føler at bleia gnager der slik at det er vanskelig å få den bort. Hva bør jeg gjøre? Dekke den til med gas-bind slik at ikke bleia kommer borti- eller gjør det at flekken ikke får tørke? Noen forslag til en god krem? Han er ellers ikke plaget med eksem eller tørr hud.
silkie11 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har brukt Weleda sinksalve og bodycream som du får kjøpt i Helsekostbutikken, koster omtrent 89,- kr per stor tube. Alle røde flekker, til og med milika på hodet har gått borte med den. Denne kremen inneholder eterisk olje som styrker huden. Du kan jo prøve. Er det mulig å brette bleiekanten litt? ellers prøv å la lillegull ligge naken så ofte som mulig og bruk deretter weleda kremen. Syns den er bedre enn A-kremen. Skjer det med alle bleiesorter, kanskje du kan prøve en annen merke en gang? Lykke til
velsignet med to Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Lillegutt har også hatt eksemflekker flere steder på kroppen, prøvde flere kremer uten hell, bl.a. A-Creme og Babyline. Prøvde så Aderma Exomega, og etter noen dager med smøring morgen og kveld var det nesten borte. Nå er der 2 mnd siden vi begynte med Aderma, og eksemen er helt borte, bare litt tørr hud fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå