Gå til innhold

har noen tanker om nr 2?


Mamma TB

Anbefalte innlegg

lurer dere på om dere snart skal begynne på nr 2"eller jeg mener nestemann!?jeg har ingen fra før,å lurer på den perfekte aldersforskjellen?meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har frykta at eg har vore gravid igjen allerede, og eg for min del kjenne at eg syns det er for tidleg. Me har snakka om å venta 2-3 år, så eg kan sjå for meg at eg går på pilla til klumpen vår e blitt 2 år, og så kan me heller sjå ka som skjer etter det. Men det er nok mange meiningar om aldersforskjellen. Du klar for nr. 2 nå snart altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja tanken har slått meg...!hehe vet ikke om jeg er sjikkelig klar men lyst har jeg.ALtså jeg tenker med dn første så var jeg ikke heller helt klar med tanke på frykten med fødsel osv men d gikk seg jo til,å alt var helt utrolig herlig.3 hektiske mnd t å begynne me (kolikk)men fort så man kan glemme,når man ser den glade dukka så sitter der i armene mine!=)stolt mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ingen fra før, men har tenkt masse på nr 2 allerede. Hadde vi bodd nærmere familie hadde det nok blitt to veldig tette, men som sånn ting er i dag må vi nok vente litt. Har tenkt oss tre til sammen så da synes jeg ikke at aldersforskjellen kan være for stor. Ser for meg at prøvinga på nestemann begynner til neste vår/sommer, slik at junior er 2 år og at nestemann ikke kommer sent på året. Men, vi bruker ikke noen form for prevansjon så det kan jo gå raskere enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har to tette og det er utrolig kjekt:) har 2,5år mellom de og det går så fint.ville nok ikke vente til dem er 3-4 år. ser hvordan han eldste tar vare på den lille og hvor hjelpsom han er:) så angrer ikke ett sekud på at me fikk to tette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 år og 4 mnd mellom våre og det er kanonbra.

Har lyst på nr 3 med omtrent samme mellomrom, men jeg føler at det er så dumt i forhold til jobben min osv.. Er jo bare innom før jeg blir gravid igjen liksom..

Får se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 5 andre

Har en pjokk på drøyt 20 mnd i tillegg til snuppa. Det var rimelig tett. Skulle det blitt så tett til neste, måtte jeg ha vært gravid igjen :) Synes faktisk at det går aldeles utmerket... Kjekt at de er så tette på en måte.De vil jo kunne være lekekamerater opp gjennom. Synes faktisk at min bror som er fire år eldre enn meg, var vanskelig å ha et nært forhold til i barndommen.

Må innrømme at jeg faktisk er litt babysyk allerede, selv om fornuften sier at to er vel egentlig nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, jeg er kjempebabysyyyyyk! Blir i så fall nr. 3 for vårt vedkommende. Egentlig skulle vi bare ha 2 og mannen min står fortsatt steilt på at 2 er nok, men jeg vet ikke helt jeg... Hadde vært koselig med 2 tette, tenker jeg! Det er jo 4 1/2 år mellom nr. 1 og 2, så dette med 2 tette har jeg enda til gode å erfare. Skjer det, så skjer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. har tenkt på nr 2 i flere mnd allerede=) da jeg fikk tulla på brystet etter fødselen var det første jeg sa: "åhh jeg vil gjøre dette en gang til! Kan vi får en til kjære;) " Og jeg står ved det, det er jo heelt utrolig å vere mamma! Eneste ulempen er svennebrevet mitt, har et år til som lærling før jeg kan ta det, så burde vente til etter det=) uff blir en fæl ventetid=) Men koooser meg med tuppelura mi da=) Hun er verdens beste=) uff snart 7 mnd gammel.. tiden flyyyyyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det hadde passet med 2,5 til 3 års mellomrom jeg da. Har mange venner som nå har fått med 2 års mellomrom. De sier selv at det er ganske tøft til å begynne med, og at det er stor forskjell på eldstemann fra de er 2 til 2,5. Passer også fint i forhold til jobb om det blir sånn. Men ting kan jo fort skje fortere... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg drømmer om å ta en skikkelig fest jeg, har ikke vært ute siden lenge før jeg ble gravid.. En evt nr 2 blir lenge til tror jeg, er slitsomt å ikke ha noen til å passe gutten min, hadde vært godt å komme seg ut og gjøre noe annet av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg orker ikke tanken på en ny graviditet umiddelbart etter å ha vært dårlig så og si konstant i 9 mnd med førstefødte. Ideelt sett tenker vi at to til tre års mellomrom mellom søsken kan være kjekt. Så en liten baby i 2010 eller noe sånt hadde kanskje vært fint. Men det er jo ikke alt man kan planlegge her i verden så kommer det en baby før det eller etter det så er den lille uansett like velkommen. Flere barn har vi definitivt lyst på, det er jo helt sinnsykt herlig å være foreldre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en evt. nr 3 for min del da... Storebror var 6 år da snuppa ble født, helt fantastisk å ha et barn fra før som kan hjelpe til, passe henne mens jeg lager middag, og ikke minst at han er så selvstendig og klarer det meste selv. I forhold til sjalusi og sånn, har det gått greit. Men han er en typisk 6-åring med en del frustrasjon og sinne, og er meget bestemt. Det var litt av en omveltning og plutselig ha baby, med nattevåk osv etter så mange år siden sist.

 

Vi har bestemt oss for å ha 3 barn. Samboer er ikke far til eldste, så han vil også gjerne ha flere. Vil ikke ha så stor aldersforskjell på våre 2 minste, max 2-3 år om jeg får bestemme selv. Samboer'n mener jeg bør bli gravid med en gang, mens jeg helst vil vie oppmerksomheten min og overskuddet mitt til de 2 jeg allerede har.

 

Time will show, hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har lyst på nummer 2, er kjempe babysyk...

men venter nok til tutta er rundt 2 år, trodde jeg var gravid her forrige uke og det ente med panikk... ikke klar helt enda nei.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har faktisk testet positivt på graviditetstest idag... Bebin våres ble 6 mnd for noen dager siden. Er litt småsjokket ennå, men dette var planlagt. Synes det kan være koselig for dem å bli lekekamrater med liten aldersforskjell. Men vi får se, mye kan ennå gå galt, men jeg gleder meg like mye som da jeg testet positivt sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!! Gratulerer masse! :))

Vi holder også på å prøve, men fikk mensen på mandag.... (2. gangen bare)

 

Lykke til!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy det er flere prøvere her!! :) Jeg har ikke fått mensen enda etter fødsel, så skal vel mye til, men vi prøver da... hihi, kjempespennende!! :) Hadde du anonym 1 fått tilbake mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde fått mensen tilbake. Fikk den tilbake 3 mnd etter fødsel selv om jeg fullammet til bebin var 5 mnd. Hadde mensen 3mnd etter og 5 mnd etter. Tror ene eggstokken ikke er drift pga PCOS (=små ufarlige cyster). Så dette var flaks. Prøvde 8 mnd med førstemann og tenkte at det kanskje kom til å ta litt tid. Men, vi får se hva som skjer, prøver å ikke gire meg opp altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...