Gå til innhold

Flere som jobber i bhg., del erfaringer med meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift, har to barn på 10 år og 2 år, var hjemme med førstemann til han var 2 1/2, og syntes det var en enkel sak å gjøre husarbeid med han rundt meg. Lot han delta med kluter, han var en kløpper til å vaske gulv -holdt langkosten på voksent vis.

Jeg begynte å jobbe i barnehage når han var 2 1/2 år og har jobba der siden da.

Nå synes jeg det er kjempevanskelig å gjøre husarbeid med minsten rundt bena mine, synes det er for energikrevende å passe han samtidig som jeg gjør huslige sysler. Han er en helt annen type enn broren, han her må følges med hele tiden for han har en liten Emil i seg.

Jeg tror egentlig at jeg selv trenger forandring fra jobb til hjemme, selv om det ikke er husarbeid i barnehagen så handler jo alt om å tilpasse til barna. Hjemme får jeg gjort mest når jeg er alene.

Har du noen erfaringer å bidra med, føler meg litt håpløs for har jo før fått til å jobbe med barn rundt føttene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bhg. og der hender det at vi gjør litt huslige ting som å feie gulv og tørke av bord og ordne oppvasken. Men vi gjør ikke dette hvis vi er alene med mange barn.

Men som de som i dag hadde jeg to barn bare, mens de andre var på klubber osv. Jeg lot de hjelpe meg med oppvasken. Skylle koppene i vann (mens jeg kun passer på at ingen mister balanse på stolene og at vannet ikke er for varmt, at koppene blir skyllt ordentlig før de settes i oppvaskmaskina er ikke da så farlig)

Men ungene syns det er megaspennende.

Og så får de bli med på kjøkknet å sette koppene i kurven på oppvaskmaskina. Bestikk og knusene ting tar selvfølgelig ikke de)

Ellers så lar jeg de tørke over bordet hvis de vil. At vi setter fokus på hva jeg egentlig skal gjøre, så deltar de. Det tar selvfølgelig mere tid. Og ikke alt det går med.

Varmt vann, fall og falig redskap passer jeg veldig vedlig nøye på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...