Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos strikkete bunader, hvordan går det? Blir du ferdig og blir det fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg strikker som en gal! Blir veldig fint og jeg håååper jeg blir ferdig. Fikk ikke strikket så mye som jeg hadde tenkt i pinsehelgen, så nå må jeg bare strikke i ett ikveld og imorgen (strikker som en gal hver kveld nå). Vesten er nesten ferdig, mangler bare kanter rundt ermehullene og sy til. Nickersen er det litt verre med, har akkurat kommet dit at jeg har begynt på det første benet. Altså ferdig med rompa eller hva man skal kalle den delen. :) Stusset litt på oppskriften der, for det skal være 132 masker på et ben, og så står det at man skal felle av 2 masker hver cm og strikke til det måler 15 cm. Skulle altså bli 30 masker felt. Så skal man felle av jevnt fordelt 57 masker slik at man står igjen med 75 masker... men 75+57 = 132 og hvor blir det da av de 30 som allerede skulle vært felt? Jeg velger å tro at det er en trykkleif i oppskriften og feller 2 masker hver cm slik at benet skrår innover jevnt nedover før jeg feller av 27 masker jevnt på en omgang slik at det blir smalest nederst der hvor borden skal strikkes.

Kan bli sen kveld på meg 16. mai, hehe.. :)

Blir nødt til å legge ut bilde av godgutten i bunaden sin nå!

Skrevet

HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA!

Skrevet

Takk for heiing, tror det hjalp! Vesten er nå ferdig, mangler bare å sy til kantene og sette på knapper. Hadde tenkt å avslutte den igår kveld men pga litt lang treningsøkt så rakk jeg ikke det. Ikveld gjenstår et og et halvt ben på nickersen, spent på om det går, kryss fingre for meg. Får strikke fra jeg kommer hjem kl. 16 til jeg legger meg kl. 23.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...