Gå til innhold

Noen som har erfaringer med p-ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer dette og vil høre om noen har erfaringer, gode og dårlige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt det.

Helt greit om man tåler hormoner. Mindre hormonmengde enn p-piller, det er bra.

Ikke ubehagelig å ha inne i seg, men man føler som den skal falle ut i begynnelsen. Den gjør ikke det.

Skrevet

Har brukt det og var veldig fornøyd. Blødde ikke engang når jeg hadde "pauseuker". Genialt for sånne som meg som ikke husker på å ta p-piller hver dag... Og hvis man glemmer å ta ut ringen den dagen man skal, så er det ikke noe problem å gjøre det dagen etter (husker ikke hvor lang tid man har, men lang nok tid til at det ikke var noe problem, selv for meg). Jeg satte på ringing på telefonen de dagene jeg skulle ta ut/inn ringen.

Skrevet

hørtes kjekt ut - tror jeg skal teste dette jeg!

mister all lyst av p-pillene, så kanskje greit å bruke noe med mindre hormoner, det virker jo kun lokalt og ikke i hele systemet :)

takk for svar jenter!

Skrevet

ja, huff!

Blødde hver 14 dag, og når jeg brukte tampong, ble ringen dratt ut.. Sier seg selv at jeg ikke brukte det mer enn 3 mnd..

Skrevet

Helt ok, føler meg mer vel med det enn med p piller. Merker den ikke eller noe. Eneste er st jeg akkurat nå har tidenes lengste mensperiode, satte ringen inn første blødningsdag (har hatt hormonpause en stund) og jeg har hatt mensen i over en uke!!

Skrevet

Ja, har prøvd, og er ikke fornøyd.

Ringen kjentes ofte som den holdt på å skli ut, så jeg måtte rette på den. Til slutt ramlet den siste ringen ut, rett etter at jeg hadde satt den inn. Så det var de pengene, rett i dass, bokstavlig talt. Gadd ikke kjøpe nye, og da blødde jeg 3-4 uker før det endelig ga seg. Aldri mer!

(Det var før jeg fikk barn, så jeg var ikke spesielt vid.. Har hørt at andre også har opplevd at den ramlet ut. )

Skrevet

Hehe...satte inn en to dager forseint og resultatet ligger å sutter på totten sin oppe i andre etasjen;-)

Men hvis man klarer å unngå sånt så funker den fint brukte den i 3 år jeg.. Synd jeg ikke tåler den pga at jeg har blitt hyper følsom for alle hormoner i senere tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...