wanda71 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Hadde en brystreduksjon for ca 19 år siden, legen sa da at jeg kanskje kunne amme senere, det fikk jeg bare se. Er det noen her som har vært igjennom det samme og kan amme. Vet at de som tar operasjonen nå får som regel ammet. Takk for alle svar!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Hei hei. Jeg kan kanskje svare deg bedre på dette om ett par uker, jordmor sa i allefall til meg at det skulle kunne gå greit. Men at det kunne være jeg måtte slite litt ekstra for å komme i gang. Har hatt melk i puppene nå i ett par mnd. allerede. Og da vil jeg tro det går bra.(?) Det er nå 5 år siden jeg tok reduksjon. Vi får bare håpe på det beste.
rikedaspike Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Hei, hei! Det er det jeg lurer på - jeg også! Hadde reduksjons -op for 4 år siden ... ! Både lege og JM sa at en kunne ikke vite om det funker, men skulle prøve i alle fall. Litt i tvil om jeg skal kjøpe Amme BH etc nå?? Hadde så lyst å vite på forhånd. Er det noen der ute som har hatt samme OP og det har funket etterpå? Hva hvis det er kun en side som går bra?? Vil det være nok? Connie79 : dumt spørsmål kanskje, men ...åssen merker du at du har melk i puppene? Lekker det? Hadde vært kjekk med svar...!
morijuni Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har ikke prøvd brystreduksjon selv, men jeg har ei nær venninne som har prøvd dette. I kombinasjon med keisersnitt (som kan redusere amminga har jeg hørt) og en unge som fikk en virussykdom kort tid etter at han ble født, endte det med at hun ga opp etter en stund. Hun hadde melk i begynnelsen, men det var tyngre å suge for knerten da han var så liten og slapp, og løsningen ble at hun pumpet seg en stund. Etter vært gikk hun over til erstatning. Kanskje ikke så lett å sammenlikne seg med historia her, men ja, hun hadde melk, så hvis det ikke hadde blitt så mye tilleggsproblematikk og den lille hadde vært sterkere i begynnelsen, tror jeg det ville fungert med amminga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå