Gå til innhold

Hjelp...(samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spm...

- Sover babyer dårligere med morsmelkerstatning?

- Hva er konsekvenser av å gi for "mye" morsmelkserst.?

(Fikk beskjed om at babyen min skulle ha 85 hver tredje time men hun blir ikke mett av det, og skriker hull i hodet på oss og seg selv etter to timer for da er hun så sulten...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men tror ikke du kan gi for mye mme. Det viktigste er at babyen får mat når hun er sulten, også at du gir henne så mye å spise at hun blir mett. Barn som får mme sover ofte i lengre intervaller enn de som får mm da mme er tungere fordøyelig. Vil tro at de 85 cl hver tredje time var veiledende.

Lykke til.

Skrevet

Dytter litt jeg...

Vil gjerne høre hva dere har hørt/fått beskjed om,Jeg fikk beskjed om at jeg ga henne for mye idag se.Gir henne 120 og hun spiser det opp og blir mett og er veldig fornøyd frem til neste måltid,men JM på ammehjelpen på sykehuset mente det var alt for mye....

Må også tilføye at jenta spiser ikke alt hvert måltid,for på natta tar hun bare rundt 60 og et par ganger på dagen spiser hun mindre...Virker liksom som hun justerer det best selv...

Skrevet

Vet du, gjør det du føler blir riktig. Jeg har ikke erfaring med mme, men ved mm gulper babyen opp det overflødige og jeg vil tro at babyer som får mme også gulper.

Som hun ovenfor sa, det er nok veiledende. 85 ml hver tredje time gjennom hele døgnet, hvor mye blir det? og hvor mye får hun når du gir henne varierte mengder mellom 60 og 120? Det er vel så riktig å se på totalen over hele døgnet, er ingen jeg kjenner som spiser likt til alle måltider.

Skrevet

Enkelte babyer sover dårligere pga mme, ja..

Skal vel godt gjøres å gi for mye, siden babyen som regel viser tegn når den er mett og fornøyd, slik den viser tegn når den er mere sulten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...