Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg? Ang mat ved siden av melk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i en innkjøring av grøt. har gitt han grøt i 5-6 dager nå (på dagtid). Dette går så bra at jeg skal begynne å gi det på kvelden nå så han sover litt bedre. men da lurer jeg på om jeg skal/kan gi potetmos/grønnsakspure på formiddagen eller om det blir litt mye?

Han får nå:

Frokost: 200 ml MME

Lunsj: 200 ml MME

Middag: 200 ml MME

Kvelds 200 ml MME (+ 4-5 ts grøt)

Hva får deres babyer i døgnet?

Gutten min er 5 mnd.

Håper dere kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter!!!!

Dette lurer jeg på også. Har akkurat begynt med grøt.

Skrevet

Det du kan gjøre er at du gir to grøtmåltider en periode, til du ser at grøtmatingen går nokså knirkefritt. (1-2 uker).

Etter det er det ingenting i veien for å begynne med annen fast føde enn grøt.

Bare to små ting på slutten her

1) Ikke forvent bedre nattesøvn selv om du innfører grøt på kvelden. Det er kun ca 50% av barna som sover bedre av dette. Ta det heller som en bonus. De fleste barna sovner bedre som en konsekvens av at de spiser mer iløpet av dagen og dermed har mindre behov for mat på natta. Dette merkes ofte når man innfører 2-3 måltider fast føde på dagtid. Og mange merker forskjell når man går over på grovere grøttyper eller middagsglass med "skikkelig" mat på.

2) Middagsglassene for 4 mnd smaker møkk ;-) Mini likte det ikke i det heletatt, men så snart vi kunne gå over på 6 mnd glass spiste han av hjertens lyst. (Så ikke mist motet om barnet ikke vil ha grønnsakmos i starten.)

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...