Gå til innhold

Barnet mitt våkner ofte om natten... Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har en liten sønn på 9 mnd, han har sovet godt de første månedene av livet sitt. Men de siste to månedene har han begynt å våkne opp om natten, han gråter og gråter. Han har gått en uke på pencillin, fordi han har store mandler. Nå surkler han nesten ikke, spiser godt, og er stort sett fornøyd på dagtid. Han sover ikke mye på dagen, max et par timer tilsammen.

Han bruker ikke smokk, og jeg har ikke lyst til å begynne å gi ham det nå. (Svigermor har kjøpt en, og gir ham den når han er der, men det er ikke så ofte at det kan bli en vane, tror jeg). Han har ikke fått tenner, men det virker ikke som det kan være problemet heller. Jeg forsøker å roe ham ned ved å stryke ham på kinnet og kose litt, uten å ta ham opp av sengen. Det fungerer stort sett aldri, så jeg sjekker bleie, gir ham litt og drikke, og koser til han sovner.

Men med en gang han treffer madrassen, så er det på'n igjen. Sambo og jeg begynner å bli desperate pga søvnmangel, og vi er lei oss fordi vi ikke greier å roe ned gullet vårt.

Har dere noen tanker om hva som kan være galt? Har dere hatt samme problem selv, og hva gjorde dere? Jeg vil bare at vi skal kunne sove godt, alle 3...

Hilsen trøtt og sliten Smurfemamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at det er ganske normalt at søvnrytmen endres ved de tider. Tror du kan finne ganske fornuftige råd om du søker på søvn her inne eller på mammanett.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...