alvilde Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 dere vet at det ikke er veldig "sunt" å gå igjenom den sikkerhetskontrollen,den som ligner på ei dør. det er farlig for barnet har jeg hørt. jeg fikk ikkee gå igjenom sånn i mitt forige svangerskap pga alle strålingene osv..
AO3 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg leste akkurat i SAS-magasinet at det IKKE er farlig å gå gjennom sikkerhetskontrollen! Strålingen man utsettes for i sikkerhetskontrollen er mye mindre enn strålingen man utsettes for når man er i luften. SAS-ansatte kan fly til de er 3mnd på vei, og de får tilbud om de vil gå gjennom sikkerhetskontrollen eller bli kontrollert. De må jo gjennom masse kontroller, gjerne daglig, så det blir vel litt annerledes enn om man flyr nå og da.
lykketreff:-) Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har nylig vært på en reise som innebar 3 flybytter. I sikkerhetskontrollen i Tyskland vinka de meg til side og kontrollerte meg manuelt da de så at jeg var gravid. Det gjorde de ikke på Gardermoen eller i USA. Jeg tenkte ikke over dette før vi var framme... Ja, ja - gjort er gjort og spist er spist. Vi blir jo utsatt for stråling alle mulige steder nå for tida, så jeg satser på at det har gått bra :-)
snart mor til 3 Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 i såfall syntes jeg synd på ungen min..har ikke tall på antall flyreiser jeg har vært på iløpet av svangerskapet og er fortsatt ikke ferdig med flygingen.. ;-) nei,å bli redd for stråling er noe av det siste jeg gidder å bruke kreftene mine på.... :-)
lille spira Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Og hadde det vært skadelig for fosteret så hadde nok jm og leger landet over satt ned foten og gitt flyforbud til alle gravide! Så det er nok ikke noe og bekymre seg for! Og flyselskapene hadde heller ikke latt gravide gå gjennom.. Tenk heller på støttestrømper og å få gått litt i midtgangen hvis du skal ut på langtur.. Blodpropp er ikke og spøke med
Pysjen Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Hihi... sånne innlegg er så festlige=) Der fikk jeg en god latter i kveld også... Lurer på hva jeg kan lese i morgen=) hehe
alvilde Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2008 jeg fikk vertfall streng beskjed om å ikke gå igjennom,men hvis det ikke stemmer så beklager jeg at jeg sa det,trodde det stemte men men:)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Av hvem fikk du beskjed om det? Synes det høres helt merkelig ut for å være ærlig...
alvilde Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2008 da jeg sku fly til frankrike tok de meg til side å skjekket meg siden de sa det kunne være farlige strålinger for babyen,men det er vell forskjell fra land til land. men uansett så ville jeg bare si det så kan vi alle bare gjøre som vi vil,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå