Gå til innhold

En liten påminning til de som synes vaksiner er tull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann! Tok den vaksina i går faktisk.......var litt vondt forresten, skjønner hvorfor barna skriker som stukne griser når de får vaksine. ;o)

*pysa*

Skrevet

Ja, enkelte tenker knapt like langt som nesa rekker... :-S

Skrevet

uff ja...*glad for at jeg vaksinerer*

Skrevet

Litt forsiktig nå... Vi har gitt alle vaksiner til våre - bortsett fra prevenar. Altså den som har med hjernehinnebetennelse å gjøre. Dette er ett personlig valg, og har lite med at vi ikke tenker langt nok. Kan det også være slik at vi kanskje har tenkt litt mer igjennom det enn mange som ukritisk tar i mot?

Skrevet

Jeg som har en multihandicapet lillebror som følge av hjernhinnebetennelse vil ha denne fremfor alle andre. Vi har alle vaksiner og stoler faktisk på at folkehelsa vil vårt beste. Jeg leser med skrekk om de høye dødstallene på f.eks. meslinger der man ikke vaksinerer.

Skrevet

Grunnen til at vi ikke ville gjøre det var at vaksinering mot hjernehinnebetennelse var ett hastevedtak i regjeringen. Sist Norge vaksinerte mot dette, førte det til ett flertall av at de vaksinerte fikk ME. Jeg vet dette er omstridt, men så lenge det er tvil og det hele ble en slags prjippo fra politikerne ble jeg skeptisk.

Vi spurte helsesøster litt, og hun fortalte at det var 1% som fikk hjernehinnebetennelse før toårs alderen, og 3% av disse igjen døde som følge av det. Størsteparten av disse barna var syke fra før. Vi fant ut da at vi syntes at usikkerheten rundt vaksinen var så stor at vi ikke syntes det veiet opp for risikoen. Rett og slett.

Skrevet

Døde ja, men grøss så mange skader som følger av hjernhinnebetennelse.

Har forståelse for at noen velger å ikke vaksinere, jeg er bare lettere hysterisk når det gjelder denne sykdommen.

Skrevet

Det skjønner jeg godt! Veldig godt. En blir ekstra vaktsom når en får se det på nært hold. Jeg mente det mest som en kommentar til Spetakkel "beskyldte" "oss" som unnlot å vaksinere for å ikke tenke lenger enn nesa rakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...