KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 det var ikke så veldig mye å se, legen brukte heller ikke så ul gel bare vann.. så en liten "fostersekk" og at det var inne i livmoren.. er det alt man kan se så tidlig som uke 6 ca????? eller hadde han kunnet se mere innvendig.. trodde man bare tok innvendig før uke 12, det gjorde iallefall jeg i mitt 1svangerskap..
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 jeg var på ul når jeg var 4 uker på vei, innvendig så klart, da så vi en fostersekk med en liten hvit runding inni, nå skal jeg tilbake i morgen snart 6 uker på vei, men det skal også tas innvendig. litt rart at di tar utvendig så tilig.
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2008 har time hos en annen lege som tar innvendig 19mai, håper jeg kan se litt mere.. men hvis det er så lite som nå. så lurer jeg bare på om jeg skal utsette timen til i uke 11-12 kanskje litt mere å se da..
¤mamma¤ Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Hmm, det var jo kjemperart. På den tiden pleier de jo å ta innvendig UL og man kan se hjertet slå. Merkelige greier. Hadde han ikke innvendig UL?
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2008 jeg vet ikke har aldri vært hos denne legen før, men han sa alt så normalt ut.. men jeg så jo bare en liten prikk på størrelse med denne 0.. han sa jeg var 6uker + mens fosteret var 4uker, men det var for tidlig å se noe mere.. han kunne se det var inne i livmoren..thats it.. han sa ikke noe om hjerteslag ingenting..!
¤mamma¤ Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Åååhrr, så irriterende! Men uansett kjekt at han sa alt så bra ut:) Da slå han nok at hjertet slo også Det begynner å slå på fosterets 25 dag!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg var på innvendig ul i uke 9, prøvde først utvendig men da så vi ikke hjertet eller noenting..da hun tok innvendig kom det en flott liten turner frem med et bankende hjerte:-) *sukk, så søtt* :-) Pussig å ta utvendig så tidlig som 6 uker..
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Jeg var på innvendig i går og da var jeg 6+4, har lagt ut bilder på mine album, rart han tok utvendig, måtte du betale for dette, da synes jeg du skal klage!!!
ltn :) Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 å skulle oxo si at dette er mitt 6 svangerskap og j har bare vært på innvendig ul så tilig.
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2008 var i arendal hos bjørn ruud, men skal til en annen lege innvendig 19mai.. bare viste han hadde ledige timer (ikke rart) og fikk time med en gang jeg ringte.. litt nyskjerrig på å se om det var noe der.. måtte ikke betale heldigvis..
Leo84 Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 bjørn ruud kjenner vi fleste fra arendal til var hos han i uke 5 forrige svangerskap. jeg hadde ikke peiling på at jeg var gravid. han tok først utvendig og kontanterte graviditet og så tok han innvendig og da fant han to! jeg fortsatte å gå hos han frem til uke 24 da tok sykehuset over. jeg liker ruud veldig godt, fordi jeg tar han sånn som han er. mest distre fyren man kan finne i denne byen tror jeg.så er man av den litt usikre typen er ikke han den rette legen :S men det var veldig kjekt å få ul på hver kontroll. denne gangen hadde ikke ruud kontortid akkurat den dagen jeg bestemte meg for å få tidlig ultralyd så da ble det kloster jenssen istedet. kjempe ålreit fyr og fortalte og viste oss mye. men han tok også kun utvendig ul selvom jeg bare var 7+6.men vi så det vi skulle. lykke til på neste ul ihvertfall. krev å få litt info om det hele (kloster jenssen tar 100kr for ul time)
Leo84 Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 noen artige historier fra min tid hos ruud: - jeg var vel i uke 10 eller noe så spurte jeg hvor lange bebisene har blitt. da holdt han på å le seg ihjel og trodde jeg var helt gal som trodde de formerte seg der inne. han hørte jo selvfølgelig feil og trodde jeg spurte om hvor mange de er blitt hehe. - en annen kontroll tok han en skikkelig gjennomgang på den ene og gjorde seg ferdig. da jeg spurte om den andre skjønte han ingenting og så utbryter han: å ja stemmer det ja du har tvillinger du! (da hadde jeg var hos han 5ganger eller noe) - i uke 33 eller noe skulle jeg innom han og få en sykmelding, da spurte han meg om jeg hadde fått mye vann i kroppen. tja svarte jeg, har vel fått litt. da lo han høyt og sa at han kunne se det får nesa mi hadde blitt stor som en potet! hihihi synes mannen er genial jeg...
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2008 så gøy at det er andre arendals folk her inne.. jeg var hele mitt 1 svangerskap kun hos leikanger.. han er topp altså...men nå er han bortreist og dessuten er han blitt veldig dyr man må betale 500 pr gang... jeg skal til kloster jensen faktisk, fikk henvisning far legen min=) hadde egentlig time 19mai, men ringte og utsatte den til 2 juni for at jeg har lyst å se noe litt større enn denne gangen enn 1 ultralyd=)
KevinsMams venter nr2,110109 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. mai 2008 når skal du ha neste barn forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå