Gå til innhold

Cosylan med morfin og gravid i uke 37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, fikk beskjed om å ta 10 ml x 3 dgl.

Sist jeg brukte denne blei jeg drit full og helt åndsfraværende, så har jo ikke akkurat lyst på en runde nå som jeg er gravid i tillegg.

Hva om fødselen setter i gang og jeg er neddopa på hostesaft?

Hadde du tatt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den hadde jeg virkelig ikke tatt

Skrevet

Hvis du har fått den av legen og har behov for hostestillende hadde jeg tatt den. Du føder nok ikke på 1,2,3 likevel, og rekker nok å vokne!

Skrevet

Jeg tok den, men jeg hosta så mye at de var redd fødselen skulle starte for tidlig.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke tatt den. Hadde en fæl influensa sist jeg var gravid og hostet til jeg kastet opp mange ganger om dagen. Hadde i tillegg mer kynnere pga hosten enn tiden mellom kynnerne. Var på legevakta, men legen sa at det fantes dessverre ingen hostesaft han kunne gi gravide. Er du sikker på at det er greit å bruke den når du er gravid? Skjønner jo at legen ikke kunne unngå å se det, men likevel... Hva sier felleskatalogen? Mulig det går an å bruke den i slutten av svangerskapet, da, jeg var i uke 22 da jeg hostet så jeg var sikker på at jeg skulle miste babyen...

Lykke til med å bli kvitt hosten, og den forestående fødselen!

Skrevet

Åh, steike, er det fare for at fødselen kan starte når en hoster???

I så fall skal jeg hvertfall ikke ta hostesafta ;o)

Har ikke lyst til å ta den nei, sa nei til antibiotika. Legen mistenker at jeg har lungebetennelse, har hosta på meg brist i noen ribbein også.

Men, allergimedisiner mot pollenallergi kunne jeg ikke ta.... skjønner ikke helt denne tegninga jeg da. Ikke får jeg ta astmamedisiner eller.

Og ikke var det grunn god nok for å sette i gang fødsel eller.... argh..

Skrevet

Stakkars deg....

Tror ikke jeg hadde tatt den, nei.

Skrevet

merker ikke en døyt av noen virkning med cosylan jeg:/

men nei, ville nok ikke tatt den med mindre det ikke var noen andre valg. nå er du så langt på vei uansett at babyen ikke lider noen skade om han skulle komme litt tidlig. må nesten bare veie for og imot

Skrevet

Jeg hadde lungebetennelse og var innlagt på sykehuset i uke 38. Jeg fikk utskrevet Cosylan av seksjonsoverlegen på føde/barsel. Han er meeget dyktig og annerkjent internasjonalt. Kan aldri tenke meg ar han hadde gitt meg det dersom det skulle være skadelig. Man blir heller ikke full av Cosylan, det er helt feil. Men man kan bli trøtt ja. Ingen fare for at du blir "neddopa" heller. Jeg tok Cosylan bare på kvelden.

Ja, jeg hadde tatt det.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med hoste og fikk ingen hostesaft, så jeg prøvde meg fram på kjerringråd.

Jeg fikk et tips om honning, som flere, uavhengig av hverandre anbefalte meg.

Jeg svelgte en en stor spiseskje hver kveld før sengetid og mindre enn en uke senere var jeg hostefri.

Det er jo verd et forsøk.

Skrevet

Jeg tok cosylan i en liten periode i SMÅ mengder da jeg var gravid. Er ikke farlig det. Bar ta den dosen legen sier du skal ta.. Jeg skulle ta 1 gang om dagen og 5 ml eller noe.. Det hjalp på hosten. Og tok ingen skade for noen.. Legen vet som regel hva han snakker om.

Skrevet

Jeg blir kjempesvimmel av cosylan, så jeg hadde latt være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...