Gå til innhold

Dere som har tatt lakserolje...... (gjelder ikke meg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tok dere, funket det og eventuelt hvor lang tid tok det før riene kom??

Har ei venninde som har tatt lakserolje, hun tok halve flaska! hehe.... Er selv gravid og driiit lei, men jeg tør ikke ta noe slikt. Hørt det er farlig.

Så nå er jeg en smulebittelitt bekymret for henne da....

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det ER farlig!

Sorry meg altså, men er hun dum!?

Ikke farlig bare for babyen, men for begge to..risikere styrtfødsel fordi hun ikke vil vente til babyen er klar selv..

Utrolig, at det går ann!!

Unnskyld igjen, kjenner meg blir så sinna, ikke meningen å kjefte på deg altså...men herrejesus..

Skrevet

by the way, jeg har aldri tatt det..men hadde hørt om det, husker jeg spurte jordmor om det..og hun ble nesten småsint over at folk i det hele tatt tenkte tanken på å leke med helse og liv slik..

Skrevet

Hehe, ja jeg har også hørt det er farlig og har sagt det til henne.

Men hun hadde spurt JM'en sin, og hun sa at hun kunne ikke si det var farlig men ville ikke garantere at det funket.

Og hun har ikke funnet noen plass der det direkte står at det er farlig, så hun tok sjangsen.

Så nå er jeg litt små bekymra, med tanke på hvor mye hun har tatt osv.

Så derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med ca hvor lang tid det tar før ting skjer osv. Hun har fått kynnere nå da, men ikke noe vonde.

Er et par timer siden hun tok den.

Skrevet

Fatter ikke at folk ikke kan høre! Det er FARLIG!!!

Og jeg snakker av bitter lært erfaring!

Jeg gjorde dette forrige gang, og det holdt på å gå fryktelig galt!

Snuppa endte på intensiven i 15 dager...!!!

Skrevet

Og jeg tok kun et par spiseskjeer...

Skrevet

Har hørt at det bare funker om kroppen er så godt som klar for fødsel fra før. Men vet om ett par som har tatt det, og det gikk iallefall under ett døgn. Min tante tok ganske mye også. Har gått bra med dem, men man risikerer jo styrtfødsel og det er jo ikke noe å trakte etter... Min JM frarådet meg sterkt fra å ta lakserolje.

Skrevet

det er jo det som er problemet, folk tror ikke det er så farlig, fordi de kjenner noen som kjenner noen det gikk bra med.

Jeg kjenner ingen det gikk bra med, men kjenner ikke til mange heller.

En av de fikk styrtfødsel på under 2 timer, revnet fra himmel til helvete og knakk samtidig halebenet sitt.

Halleluja...

Når man har ventet nesten løpet ut, hva er problemet liksom..at ungen ikke får bursdag den datoen man vil eller hva??

åååh...*irritert*

Skrevet

ble sterkt frarådet det av en jm med over 20 års erfaring. Hun har vært med på flere fødsler som endte på værst tenkelig måte.

Skrevet

:-O

Ja for jeg mente at jeg hadde lest at dem som tar det tar kun 1-2 spiseskjeer. Men når jeg snakka med henne så hadde ikke hun peil på hvor mye man skal ta, så hun hadde allerede tatt halve flasken! :-O Nå vet ikke jeg hvor stor den flaska er, hun sa ca 10 spiseskjeer! Uææææh.... Venter på at hun skal ringe meg igjen snart da....

Men skjønner ikke hvorfor ikke Jordmoren hennes sa det kunne være farlig?

Uff....

Men ok, om hun ikke er moden, da skjer det vel heller ingenting right? Utenom at hun må løpe på do i halve natt? Hun har 3 dager til termin...

Skrevet

Jeg kjenner bare 1 som har tatt det, og hun endte i styrtfødsel og måtte opereres etterpå eller noe... Det sa jeg til henne da.

Men så leser man/hører man om alle de det går så fint med... :/ (ikke det, nok for meg å høre at det går galt med bare 1 for at jeg holder meg unna)

Uff..... Håper dette går bra!!!! *nervøs*

Skrevet

Ok, så om hun ikke er moden så må hun heller sitte på do i hele natt? hehe.... Får satse på det da, så det ikke blir noe styrtfødsel ¨på henne =)

Skrevet

Hvis mor ikke er moden, men allikevel tar dette, så er det fortsatt farlig!

Lakseroljen blir ofte overført til babyen (var det som skjedde hos meg!), babyen bæsjer i fostervannet, og blir liggende i dette. Og det er FARLIG!!

Som sagt, snuppa endte på intensiven i 15 dager!!!!

Skrevet

:-O :-O :-O HJELP!!!!

Og hvordan i all verden kan hun vite om mini bæsjer i vannet sitt nå, om ikke fødselen setter igang??? Uff....

Skrevet

Nemlig...

Syns det er helt horribelt at jordmødre kan gå ut å si ja til å gjøre dette!!!

Skikkelig skremmende!

Skrevet

Huff og huff. Jeg var aldri innom tanken engang å gjøre det. Skjønner ikke at folk gjør det. Håper det går bra da.

Skrevet

Fikk sms av henne nå da, og de små kynnerne som var har sluttet og ingen tegn til noe mere fødsel... NÅ.... er jo ikke så mange timer hun tok det.

Men skikkelig skummelt om lakseroljen skulle virke inn på den lille da!

Skrevet

Be hun ringe føden og si fra om det, kanskje de vil ta hun inn for observasjon eller ring dit du og fortell om hendelsen om ikke hun selv tør å ringe!

Veninnen min tok det, blandet det i grøt, var vel 2-3 spiseskjeer og hun fødte raskt den kvelden, jeg var med ;O)

Skrevet

Krysser virkelug fingrene for at alt går bra!

Fortell henne om dette når hun er ferdig, for hun bør virkelig få vite åssen det egentlig er! Så hun ikke gjør det igjen!

Skrevet

jeg tok 2 spsk. fikk ikke rier, men lillegutt sluttede og sparke så der blev en tur på føden til kontroll og ekstra ul

Skrevet

Det kan ta flere timer før det skjer noe. Jeg tok lakserolje på ettermiddagen/kvelden og det skjedde ikke noe før 3-4 tida på morgenen. Jeg tok like mye som hun venninna di.

Skrevet

Mamma tok lakserolje da hun fikk meg. 2spiseskjeer,og det endte med styrtfødsel. Jeg kom som et skudd i bilen,og hun revnet langt opp igjennom endetarmen og måtte legges i narkose for å opereres etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...