Gå til innhold

Flytte til USA????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått tilbud om å ta med seg familien og flytte til Orlando for et år. Og jeg er så itvil om jeg skal gjøre det:)

Er mange fordeler for, vi får dekt ALT, han kommer til å tjene bra ca 1 mill i året. Det er en unik mulighet til at jeg og snuppelure på 3 vil lære flytende engelsk. Og når jeg får en jobb der nede så er det kjempe fint å ha på cvn sin;) Vi har to barn en på tre og en på 9 mnd og disse vil få barnehageplass, plassen vi har her i Oslo vil bli fryst så den har vi når vi kommer tilbake:) Det virker kjempe fint der og deilig og varmt hele året;) Så alt virker supert, men........

Det er laaaaaaangt, langt fra alle venner og familie:( Verken familien min eller familien til mannen min er så glad i å reise, så de kommer nok ikke til å komme på besøk. Vi vil få dekt en del reiser hjem, så dette blir da evt det jeg får se til familien vår.

Er også redd for at jeg ikke vil trives og da er et år LENGE!!!

åååååå jeg er så i tvil, hva hadde dere gjort????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde reist. man kan jo gjøre en del selv for å trives og det er jo bare ett år. ett år går ganske fort

Skrevet

Hadde reist :-)

Får ikke en sånn sjanse igjen, og det er jo greit at ungene ikke har begynt på skolen etc.

Hopp i det :-D

Skrevet

Å herregud, skjønner ikke at du stusser engang.

SELVFØLGELIG skal dere reise!!!

Ett år er IKKE lenge??

Kan jeg også få denne jobben????

Skrevet

Hadde reist jeg og.. 1 år går fort :D:D

Skrevet

Hadde helt klart reist!! Skjønner jo tvilen din, ett år er ganske lenge, men så går det ganske fort også =)

Og om dere får noen hjemreiser, pluss er flinke å bruke telefon, internett, webkamera osv så mister dere jo ikke kontakt. Og utrolig hva som kan skje med folk om de først dår mulighten til å reise, kan godt være at dere får besøk!

Tenk for en fantastisk mulighet det er, misunner deg skikkelig jeg!

Men det er veldig vanskelig å få jobb der om det ikke er gjennom norsk (eller internasjonalt) firma, er vanskelig å få arbeidstillatelse der. Så mulig du må belage deg på ett år hjemme. Men nå vet jeg jo ikke hva du er utdannet som heller, mulig du har andre muligheter for jobb enn de jeg vet om som har bodd der. Men sjekk det opp iallefall!

Skrevet

Hadde reist uten å tenke over det en gang!

Skrevet

Jeg hadde reist!

Fikk sjansen selv da jeg var 23, hadde riktignok ikke familie da men det var mange å reise ifra. Innimellom var det trist, men i 99% av tiden var det helt fantastisk! Og et år går veeeldig fort!! Dette er en supersjanse som ikke vokser på trær!

Skrevet

Helt klart, for et år så hadde jeg gjort det glatt :-)

Og et år er ikke lenge...

Skrevet

HAdde ikke stusset! Florida er jo solskinnsstaten:-)

Et år er faktisk ikke så veldig lenge.. det går veldig fort!

Du har INGENTING å tape.. bare ALT og vinne:-)

Og det er mye gøy for 3åringen der.. DisneyWorld f.eks..

Nei, si et høyt JA, og KOS dere!

Jeg bodde der forresten i et år fra jeg var 17år. Ikke i Orlando, men ca en 50-60min kjøretur derifra.. KNALL!

Skrevet

Hehe blir så glad når alle er så positive:) Ååååå nå får jeg bare enda mere lyst til å gjøre det. Hjelper så masse når folk er så positive til det:)

Joben til mannen min har en del avtaler når det gjelder job til meg osv, så vi får se. Vet ikke så mye om det egentlig ennå:) Så nå blir jeg snart som de på koneklubben hehe;)

Skrevet

Jeg hadde UTEN tvil gjort det :) Dette er 1 år av ditt liv, å det året kommer til å suse avgårde. Bedre å gjøre det nå mens barna er små å ikke skjønner så mye. Verre om de hadde vært i skolealder å måttet forlate venner osv.

GOOOOD tur :)

Skrevet

Mhm det er sant, er det jeg også tenker:)

Skrevet

Jeg var i USA i 3 mnd i 2004 å ville IKKE hjem..,hehe.. kunne glatt vært der i 1 år ja. Heldig er du! :)

Skrevet

REIS!!! Jeg hadde ikke et sekund! Du kommer til å stortrives, amerikanere er veldig gjestfrie folk, spesielt i sørstatene hvor du skal! Heldig som har et sånt tilbud:)

Skrevet

Go for it!

Dere har ikke skolebarn å bekymre dere for en gang.

Go go go!!!

Skrevet

hadde ikke nølt et sekund mener jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...