Gå til innhold

Sovehjelp!!! (langt og trenger desperat hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Didrik på 1 år og 14 dager har i det siste begynt å bli veldig vanskelig å legge. Han har bestandig bare vært å legge rett ned og så har vi gått ut av rommet. Helt til nå i det siste, nå må vi stå der til han sovner, eller så hyyyyylskriker han. Vi har prøvd å bare la han skrike, men han holder på i flere timer. Har ei på 5 år som må få sove også, så må bare sitte der til han sovner.

Han sover rundt 3 timer på dagen fordelt på 2 dupper, ikke noe senere enn 16. Har prøvd med bare en dupp, men det funker ikke. Han må ha mer søvn. Legger seg mellom kl 19.00-19.30, å legge han tidligere funker ikke for han er ikke trett før (synes det er passe tid å legge seg på også)

Han har bestandig sovet hele natten igjennom (nesten i allefall), men nå i det siste har han begynt å våkne på natten og skriker. Kan holde det gående i et par timer. Virker som han har vansker med å finne søvnen. Har prøvd å ta han oppi sammens med oss, men det funker i allefall ikke. I tillegg har han begynt å våkne mellom kl 5-6. Han som tidligere sov til rundt kl 7.

Trenger hjelp!!!! Jeg begynner på jobb neste uke og må få tilbake nattesøvnen min!! Og i morgen begynner Didrik hos dagmamman så vi trenger å være opplagte begge to om dagene.

Ikke noe tenner på gang.... Ble langt det her, men trenger hjelp =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sendt deg en pm om noe helt annet jeg=)

Skrevet

hehe, kjenner meg igjen, nesten.

Her sliter vi enda, og hun her er straks 3 år.

Har desverre ingen gode tips, da ikkenoe har fungert her.

Tidligere holdt vi på med legging ica 3 timer, er nede i 30min-1 time nå+ at hun våkner 1-5 ganger hver eneste natt, gråtende.

Opplagt er et fremmedord, har hatt ganske mange egenmeldingsdager og tatt meg fri da jeg ikke makter å gå på jobb uten søvn.

Kan godt vøre dette er en periode dere bare må igjennom, som med alt annet. :)

Lykke til, hjelper deg å dytte opp i det minste.

Skrevet

Vi har også hatt en sånn periode her. Det eneste som hjalp for oss var å kutte ned til én lur på dagen. I begynnelsen ble han fryktelig trøtt og grinete på ettermiddag, men han sovnet iallefall greit på kvelden, og sov faktisk også en time lengre på natta (13 timer!). Etterhvert vendte han seg til denne rytmen, og blir ikke så trøtt på ettermiddagen lenger. Nå begynner vi forresten på en ny sånn periode. Når han sover 3 timer på dagen så sliter han med å sovne på kvelden. Så nå må vi vekke han etter 1,5-2 timer.

Han er 18 mnd nå :-)

Skrevet

Glemte å si at han var ca 13 mnd da vi gikk fra 1 til 2 lurer på dagen :-)

Skrevet

Det første jeg tenkte var at han kanskje burde gå over til en lur på dagen og kanskje litt kortere.

Hva med å drøye den første luren litt og litt og så heller legge han en halvtime/time tidligere på kvelden?

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med sovevansker som oppstår etter så lang tid, lillemann er 15 mnd og har aldri sovet en natt igjennom. Han har netter han kan være våken 4 ganger og netter han kan være våken hver time. Han skriker og er utrøstelig. Eller lys våken. Vi har hatt opplegg med søvnterapaut, prøvd naturmedisin,phenamin, kutta ut amming, spiller ingen rolle om han sover en eller to lurer på dagen osv..

Jeg tenker på alderen hans og at han kanskje har begynt å spise noe nytt, noe han kan reagere på? Har han vondt i magen? Klør han? Kan det være tenner? Lillemann har hatt småeksem hele veien, men har begynt å klø noe veldig om natta siste mnd. Vi skal til lege for å se nærmere på evt årsak. Lillemann har helt tydelig vansker med å finne søvnen han også. Men hos oss går det mer på at han er i en ond sirkel vi ikke klarer å bryte.

Kanksje det hjelper når Didrik begynner hos dagmamma i morgen? Da får han kjørt seg litt og blir helt sikker sliten. Det er mulig han bare har en liten utskeining nå, men at det går seg til igjen. Se an etter i morgen. Lillemann går ikke i barnehage, han begynner i august. Jeg har en følelse av at ting vil endre seg da, fordi dagen hans blir en helt annen og han blir nok sliten.

Lykke til! Håper det ordner seg raskt for dere. Vet hvordan det føles med underskudd på søvn:(

Skrevet

Takk for alle svar =)

Celodi du har pm tilbake =)

Håper også det blir bedre når han starter hos dagmammaen. Prøver å drøye så mye som jeg kan på den første duppen, men da blir han bare helt umulig å hanskes med. Han har et helt sykt temperament!!

Han har ikke begynt å spise noe nytt, ikke vondt i magen (tror jeg da) Tenner tror jeg ikke det er, merker ingenting. Har vært veldig urolig når han har fått tenner, men ikke på dette viset. Eksem har han heller ikke.

Husker storesøsteren også hadde en slik periode rundt 1 år, men da tok vi bare en skrikekur på noen dager så ble alt greit og siden har hun sovet. Men litt verre å ta en skrikekur når hun også må få sove. Er ikke noe annet sted vi kan legge ned henne heller mens det pågår. Og det kan jo ta mange timer også =( Uff, håper det ordner seg snart

Skrevet

Spørs om vi må bare gå over til en dupp uansett da. Prøve det en periode i allefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...