Gå til innhold

Hva er det som er farlig med trampoliner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

om de brukes riktig og er med nett, hva er farlig med dem?

opplys meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nytt = skummelt?

Skrevet

Jeg er redd for at det kan gi skader på skjelettet til barna. De er i en vokseperiode. og utsetter blant annet skjelett for unormal belastninger. Har lest et eller annet sted om dette, men husker ikke hvor.

Skrevet

Hm, vet bare at hvis det er to eller flere på om gangen, og en stuper kråke f.eks. så kan personen få nakkeskader, derfor en om gangen.. :)

Skrevet

Så lenge man bruker sikkerhetsnett, og forbyr alle former for salto og rygg- og magelandinger, så kan ikke jeg se at det er så farlig heller. Tvert imot er det topp for den motoriske utviklingen.

Skrevet

Bortsett fra at dem faktisk kan knekke nakken? Eller en arm eller ett bein? Ett nett er ikke dermed sagt dem ikke kan skade seg PÅ trampolinen, det beskytter kun mot fall NED fra den, ikke PÅ den..

Når det er sagt, så har vi trampoline vi altså:-)

Skrevet

kan vel henge fast i de lange rørene og bli kvalt hvis man har løse tråder på klærne, dessuten vil det jo alltid være en sjanse for å falle å slå seg, få nakkesleng osv.

Personlig synes jeg det virker langt farligere å sykle, men mine barn skal oppdras til å være uredde samt bruke kroppen sin mest mulig, så synes det er verre med de barna som sitter inne og spiller tvspill hele dagen lang.

Skrevet

I fjor på denne tiden gikk min da, 2 åring med foten i gips pga trampoline. Var på trampolinen alene, med sikkerhetsnett, landet litt forkjært og brakk leggbenet.

Ikke særlig kjekt for noen av oss!

Bør jeg tillate han å hoppe på trampoline igjen nå?

Skrevet

Bortsett fra at de kan knekke akkurat det samme bare ved å gå ned en trapp og da! husk det..

La de hoppe, bare alt er med måte!

Skrevet

Ikke noe farligere enn å stå på rulleskøyter og sykle ut i fra hva min logikk tilsier....

Men alt med måte og under kontroll..

Min 3 åring får mye dårligere sprett og lavere høyde enn en 10-åring...

Skrevet

er det foreksempel større risiko for og død eller få varige skader på en trampoline med nett en på en sykkel med hjelm?

og brekke arm eller bein kommer han helt sikkert til og gjøre før eller siden. det ser jeg ingen ting galt med

Skrevet

Da bør man jo eventuelt også sage ned alle ptensielle klatretrær, for ikke å snakke om alle disse forferdelige klatrestativene og lekeapparatene som står rundt omkring ;-) Går fint an å brekke både armer og ben på sånt om man går inn for det :-)

Skrevet

men de rørene er jo på utsiden av nettet?

Skrevet

Ei i klassen til niesen min er lam pga en trampoline med sikkerhetsnett.

Hun falt og traff skikkelig galt så en splint fra trampolinen skjøt opp i ryggen hennes...

SKUMMELT...

Skrevet

Helt enig. Vil mye heller at mine barn skal være mye ute og være aktive barn enn at de sitter inne og blir sløve, late og overvektig. Fordi det er jo ikke skadelig i det hele tatt..

Skrevet

men hadde dere tillatt deres barn å hoppe igjen dersom uhellet hadde skjedd tidligere på trampoline?

Føler liksom ikke at jeg kan hindre guttungen i å leve å være barn..

Skrevet

Stiller sykling, rulleskøyter, slalomski, vannski, klatring i trær o.l og bading i kategorien farlig/skummel?? De kan jo skade seg der også?

Skrevet

Ville du "tillatt" barnet ditt å sykle igjen om han hadde hatt et uhell på sykkel?

Skrevet

Ja jeg hadde tillatt det. Jeg ser ikke på det som trampolinens "feil". Jeg hadde nok vært ekstra påpasselig, men hadde ikke nektet det. Jeg tenker som så at uhell kan skje hvor som helst.

Skrevet

jeg jobber på sykehus og om sommeren er trampoline-brudd i klart flertall blant skader på barn. På vinteren er det tilsvarende med snowboard. Langt færre skader på sykkel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...