Vicky 83 Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Veldig ofte når jeg trener litt hardt får jeg masse slim i halsen, og jeg blir kvalm. Jo mer jeg presser meg, jo mer kvalm blir jeg. Har jo sett at skiløpere noen ganger kommer i mål med slim og slev hengende ut av munnen, og at det kan være et tegn på at man anstrenger seg veldig hardt. Imidlertid synes jeg ikke at jeg anstrenger meg sååå hardt. Er spesielt på spinning, og i løping at det skjer, men det er jo når intensisteten er litt høy at jeg synes det er gøy.. Har også opplevd å bli veldig svimmel av trening. Er det noen som vet om dette er helt normalt, og om det er noe jeg kan gjøre med det? Kjedelig når jeg ikke får trent slik jeg vil fordi jeg blir så utrolig kvalm.
tante grusom master of law Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Det er ganske vanlig å bli kvalm ved anstrengelse. Det kan bli bedre ettersom kondisen din blir bedre og bedre. Det kan også komme av at du har for lavt blodsukker når du trener... Pass på å spise godt før trening.
Vicky 83 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2008 Godt mulig at du har rett, men det var ikke så oppløftende likevel. Over flere år har jeg trent flere ganger i uken, i perioder har det vært fem gamger i uken, og mesteparten har vært kondisjonstrening. Kan det være at jeg har generelt lavt blodsukker?
tante grusom master of law Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Du kan jo prøve å spise godt før trening og se om det hjelper. Ikke akkurat rett før trening, men spis jevnlig hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå