Gå til innhold

Redd for å ha sex:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

forbinder det bare med ma'en som jeg hadde i januar. i første svangerskap blødde jeg aldri etter sex, men i forrige blødde jeg plutselig friskt blod etter sex. Gikk til legen og hcg prøver ble tatt i noen uker. De viste en gradvis nedgang og ma'en kom 3 uker etterpå. Nå er jeg livredd hver gang vi har sex. går nervøst og sjekker trusen hele tiden etter blodspor, men har ikke kommet enda. men er redd for at det skal komme for d.. er jeg helt paranoid eller..er ikke noe gøy dette... har sex noe med ma'en å gjøre i det hele tatt? jeg har jo hørt at det skal være helt ufarlig å ha sex i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter det jeg har hørt fra leger og andre så er sex bare bra for svangerskapet.. det skal visst gjøre slik at d er mindre sjangse for sa.. men jeg vet jo ikke om dette er helt sannt.. men sex er sundt under gravditet, og det hjelper både på humøret og jeg har hørt at sex er god trening opp mot fødselen... om du er veldig nervøs og redd vil jeg anbefale deg å prate med jordmoren din om dette..

men jeg tror ikke sexen du hadde da det endte i ma var grunnen. ta det bare med ro dette går bra:)

man trenger jo ikke ha så hardhendt sex om man er redd for at det skal skade:)

lykke til, og jeg håper du klare å slutte å bekymre deg så mye.. det er jo så slitsomt..

Skrevet

Jeg er også litt redd for det.... og det er fordi min MA også ble "utløst" av sex/ orgasme. Det var helt sikkert ikke sexen som gjorde at fosteret døde, men det sies at sammentrekningen i livmoren som oppstår etter en orgasme, kan gjøre at blodet som samler seg opp kommer ut, og man får den brunlige utfloden som er så karakteristisk ved en MA. Jeg hadde litt brunlig utflod etter sex i helgen. Sjekket med UL i går, og den lille hadde det helt fint. Jeg fikk beskjed om å være litt forsiktig med sex mens det kom blod/ farget utflod, ellers skulle det være ok. Håper du ble litt klokere.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...