babyfrøken *mamma* Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 ...i 'Norge? Synes det er veldig rart at ingen har valgt denne varianten, og begynner å lure på om det er et "lovlig" navn eller ikke.. Noen som tilfeldigvis vet?
anni ke n - med ny baby Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Litt tungvint alltid å måtte stave navnet, altså: navnet mitt er Anna, med h på slutten...
Gulp Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Kan også tenke meg at det er derfor, at hun alltid vil måtte stave navnet sitt. H`en er jo stum, og det er jo ingen som staver det slik uansett, så..... Men det er sikkert ikke ulovlig.
Marengs Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Heh, fordi det høres ut som om man stønner når man uttaler navnet...?
Nanna:-D Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 som tidligere sagt her så er det jo ingen "grunn" til å ha den h'n der. Jeg heter Anna, og det holder å måtte si gang på gang at jeg heter ANNA ikke ANNE, om jeg ikke skulle begynt å fortelle om den h'n også.. hehe.. ;-)
prebs Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Men det er faktisk litt rart at ingen heter det - det er jo mange som heter Hannah - altså bare med en H foran Annah...
AO3 Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Tja, kanskje det er fordi det heter Hannah i engelskspråklige land, og Sarah... Men aldri Annah. Anna er et veldig fint navn, jeg ser ingen grunn til å gjøre det "vanskelig" med vilje. Da garanterer man jo at ungen må stave navnet sitt hele livet, og det uttales uansett helt likt. Jeg har tre navn jeg ofte må stave - både fornavn (innimellom), etternavn (ganske ofte) og SÆRLIG mellomnavnet mitt. Jeg er faktisk dritt lei av det. Så lei at jeg har gitt opp å bruke mellomnavnet mitt - det er ingen som klarer å verken stave eller uttale det riktig.
babyfrøken *mamma* Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2008 Takker for svar (",) -selv om jeg ikke er enig med noen av dere, hehe ;o) Massevis av navn som har mange varianter, hvor en er nødt til å påpeke skrivemåten, (jeg har det selv) men det er tross alt ikke sååå ofte en må gjøre dette at det er noe problem akkurat! *ler* Synes denne varianten er mye finere enn bare Anna, nettopp fordi det er uvanlig. -og til deg som mener det høres ut som stønning, hehe, jeg pleier aldri å stønne når jeg uttaler navn som Hannah, Sannah, Sarah osv..så den biten skal du se går helt fint ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå