Gå til innhold

Undersøkelse nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere har blitt og evt hvor ofte dere blir sjekket nedentil under svangerskapet?

Sist jeg var gravid startet de svangerskapet med testing og prøver nedentil.

Kan ikke huske hvor ofte i etterkant,men ble ihvertfall 5 ganger sjekket av både lege og jordmor nedentil. Dette både for å bestemme leie til ungen osv osv...Når jeg nå ble gravid denne gangen gruet jeg meg veldig til alle disse undersøkelsene da de både var smertefulle og at jeg ikke føler meg komfortabel med slikt i utgangspunktet.

Men denne gangen har jeg ikke blitt sjekket en eneste gang på noen som helst slags måte. Har nå 4 uker igjen til termin.

Noe jeg heller ikke skjønner er mangelen på blodprøvetaking. Ble også tatt blodprøver av ved HVER svangerskapskontroll sist gang..

Denne gangen har jeg blitt sjekket èn gang helt i begynnelsen.

Skal ikke klage på dette heller altså da jeg har veldig nåleskrekk,men..

Nå er det noen år siden sist jeg gikk gravid,men hvorfor denne store forskjellen??

virker som at "alle" andre blir testet utenom meg??

er det bare meg eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang hadde jeg underlivsundersøkelse med testing for forskjellige kjønnsykdommer ved første gang og tok blodprøver første gang. (tok siden mange blodprøver mot slutten fordi jeg var dårlig hadde også mye ul av samme grunn (innlagt på sykehus.) men det er jo ikke vanlig.

Snuppa mi er året nå og jeg er 7 mnd med nummer to, denne gangen tok hun underlivstest første gangen, fordi det ville være lettere å se hvor langt jeg var på vei, siden jeg var veldig usikker. og bodprøver første gang. ikke noe etterpå.

Skrevet

tror ikke jeg ble sjekket i det hele tatt nedentil da jeg gikk gravid, og takk for det. synes det hørtes veldig ofte ut det du opplevde! ikke normalt tror jeg. trenger ikke undersøke underlivet for å bestemme leiet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...