Gå til innhold

Litt bekymra nå..Kan noen se hit ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært kvalm på flere uker, er 22+4 idag.. Men de siste dagene har jeg vært litt småkvalm, og rett istad under middagen sprang jeg på do å kastet skikkelig opp.. Er dette vanlig så sent ? Mener jeg har lest noe om at dette ikke er vanlig, men er det noen som vet ? Kjenner like mye liv enda osv, så han lever godt inni der håper jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..vet ikke helt, men har selv bare kasta opp en morgen her og en morgen der (m flere ukers mellomrom), så min lille svangerskaps-kvalme har vært svæært så sporadisk hvertfall. Måtte f.eks plutselig kaste opp en morgen i uke 14, var da flere uker siden sist.. kan jo bare være noe du har spist også!

Skrevet

Hei du! Det trenger jo ikke ha noe med svangerskapet å gjøre!? Her hvor jeg bor er det jo spysyka over alt!! Skikkelig guffent! Det kan jo hende det var noe du fikk i deg. Men når det er sagt, jeg har ei venninne som er i uke 22, og ho var kjempe kvalm tidligere, det meste har gitt seg nå,men ho kan plutselig få noen tak der ho blir kjempe kvalm, det kommer bare kastende over henne!!

Lykke til!

Skrevet

søstra mi var kvalm i syv mnd i et av hennes tre svangerskap, så tror ikke du skal være så bekymret.... ikke bra å gå å være engstelig.... det føler jo babyen du har i magen... Håper kvalmen gir seg for deg etter hvert...

klem :)

Skrevet

jeg har ikke hatt morgenoppkast (bare kvelme) og det gikk stort sett over etter uke 14 men det kan godt komme innimellom fremdeles, er i uke 27 nå. i går kastet jeg litt opp i vasken inne på do da jeg gikk inn etter ei det sikkert ikke luktet veldig vondt av men nok til at jeg bare ikke klarte å holde meg! Shit happens og bekymrer meg lite, prinsen hopper og spretter videre ;-)

Skrevet

Jeg var veldig kvalm i tre uker i første tri, men spydde ikke. Så ble jeg på mirakuløst vis helt fin igjen. Jeg er fremdeles omtrent ikke kvalm, men to ganger har jeg plutselig spydd "helt ut av det blå" - omtrent uten forvarsel, det har vært bare såvidt jeg har rukket ut på kjøkkenet! Det skjedde vel i uke 14-16 ca, da hadde jeg vært kvalmefri i 1-2 måneder allerede. Skjønner det ikke, men sånn er det. Og som sagt i et tidligere innelegg, det behøver jo heller ikke være graviditeten som gjør det for din del.

Skrevet

Det kan sjølvsagt vere omgangssjuka du har fått, men det kan og skyldes graviditeten. Sist eg var gravid var eg kjempe kvalmen første 3-4 mnd, derretter fekk eg ein god periode før eg vart kjempe kvalmen med oppkast dei siste mnd. Oppkasten kom då heilt plutseleg, men helst om morgen ( eg kasta som sagt ikkje opp dei første mnd).

Er spent på korleis det blir denne gongen. No er eg akkurat i den gode perioden, er 24 uker, men har hatt ein dårlig start med kvalme heile døgnet i tillegg til oppkast om morgen. Viss du snakker med andre gravide finn du ut at det er stor variasjon om dei er kvalmen eller ikkje. Nokre kan gå 9 mnd kvalme, andre slepper heilt kvalme/oppkast, kanskje mest vanlig er berre kvalme i starten av svangerskapet. Eg hadde ikkje vert bekymra viss eg var deg. Å vere kvalmen er forresten eit godt teikn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...