*gruffalo* Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Ser det kom opp en del på et annet spm her, og jeg har egentlig ikke så mye meninger om hva som er rett/galt...og det er ikke det jeg lurer på heller! Men, vi har vært på tur uten barna 2 ganger tror jeg, det lengste var fra en onsdag til søndag. Synes det er deilig å være vekke, men det jeg har mest problemer med er å få barnevakt så lenge. Får litt dårlig samvittighet overfor de som må passe de så lenge, hehe... Selv om det ikke r et problem for de... Har vært venninneturer o.l. hver for oss, så har vært borte fra barna en del, men da er jo den andre hjemme... Men jeg lurer egentlig bare på om dere ofte reiser uten barn? Har ikke kommet på at det er så vanlig, det er ikke vanlig å vår vennegjeng i alle fall.
murmelmamma Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 aldri...vi har ingen som kan ha barna over lengre tid...så nei...hadde jeg fått tilbud om en uke på ferie uten barn hadde jeg begynt å pakke med en gang!!
*gruffalo* Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2008 hehe, synes også det høres deilig ut. Har bare egentlig aldri tenkt på det...
Mamman til Mari Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Er på kjærestetur med mannen en gang i året tenker jeg, da er vi borte en helg. Og så er jeg kanskje på en hyttetur og en Oslotur med venninner i året, begge deler har varighet en helg.
winneboo Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Aldri vært på ferie uten datteren min. Var 2 uker i utlandet i forbindelse med jobb, men da jobbet jeg døgnet rundt så ser ikke på det som ferie akkurat. Dessuten hadde jeg ikke råd til å bli hjemme uten lønn i 2 uker så da ble det sånn Skal være to uker borte fra henne nå i sommer for da skal hun til faren sin, så da skal jeg og kjæresten 2 uker til syden De forrige sommerene har jeg hatt henne med meg på ferie, men nå er hun så stor at nå skal hun være med pappaen sin på ferie.
*Minnie Mus* Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 jepp stadig vekk. Men stort sett kun en helg da. Skal en uke bort nå i sommer.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har vært borte fra junior 2 helger (fredag til søndag). Første gang i februar, andre gangen nå i pinsen da han var med mine foreldre på hytta. Han er 2 1/2 år. Siden han enda er såpass liten ville jeg ikke vært borte fra han mer en 3-4 dager i strekk. Hadde han vært under 18 mnd hadde jeg ikke vært borte mer enn døgn, rett og slett med tanke på alt jeg har lært om barn og barns utvikling, tilknytning og trygghet det siste året. Her er det jo heller ingen pappa som kunne vært hjemme. Hadde det vært det hadde vært litt annerledes.
winneboo Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Er borte fra vesla fast annenhver helg da, men ser ikke på det som ferie..hehe..drar jo ikke på ferie i helgene, har ikke råd til det
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Sønnen min er litt over 3 og jeg har vært på tur/ferie uten ham tre ganger. 1 uke til hellas, 5 dager til praha og en lang helg på fjellet. Er alene så har behov for litt fri av og til, men blir jo mest til at jeg planlegger turer og ferier vi drar sammen på. Regner med at det blir en tur alene i sommer og i høst når sønnen min skal på tur uten meg med besteforeldrene.
Bruble Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Ca 1 gang i året drar vi på kjærestetur ei langhelg. Da er det farmoren som passer ungene.
*gruffalo* Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2008 Nå bare MÅ vi også reise snart. Har skikkelig lyst til å reise bort ei helg, en storbyferie...og får ekstra lyst nå når jeg leser at så mange av dere er flinke til å sette av tid til det:) Jeg og vil!
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Vi har vært på en ferie alene etter at vi fikk barn sammen for over 8år siden. Men det ble bare med at vi savnet henne! Ble mange "tenk hvis hun hadde vært med" og "dette hadde hun likt". Trives best på ferie med barn jeg! Føler ikke at hun er i veien for at vi kan være kjærester heller. Så hos oss blir det vell egentlig kjærlighet- og familieferier i ett Er godt å dra på tur og ha god tid til å bare være sammen alle sammen! Sammen med det å oppleve noe, og få se oss rundt. Jeg har ikke planer om å dra langt på ferie uten barn med det første hvertfall.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Vi skal på en langhelg til Roma i oktober. Da er störstemann nesten 3 år og lillemor 10 mnd!
Masaili <3 Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Var i bryllup en helg når eldste var 13 mnd.... Bryllup en annen helg når eldste var 2,5 og yngste var 9 mnd... Også ei langhelg til Litauen i vår, da var ungene 3,5 og 1,5 år. Gått fint, ungene har vært hos farmor/farfar alle gangene:)
Sånn kan det gå Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Vi har aldri gjort det. Tenker på kanskje å ta oss en tur for å feire 20 års bryllupsdag nå den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå