Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Hei dere Jeg er gravid (?) uke 7+5. Hadde blødd brunlig en uke, var hos gyn for 1 uke siden og fikk konstatert levende foster, lukket mormunn. Har fortsatt å blø, efterhvert friskere blod, men ikke hatt noe særlig smerter (det har jeg heller ikke ved mens), bare litt murringer for 3-4 dager siden. Føler meg overhodet ikke gravid, ingen symptomer, og de foregående gangene har jeg vært ganske sulten og kvalm. Mitt spørsmål er: Kan man ha SA uten smerter?
SuperSizeMe Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg hadde en MA i fjor sommer, og slik jeg opplevde den, tviler jeg på at en kan ha en MA uten smerter. Det var ganske vondt, og det kom ganske mye ut (sorry detaljer). Med andre ord så tror jeg du vil merke det om du har hatt en MA! Men kanskje det kan være lurt å kontakte lege igjen? Håper det går bra med deg!!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Beklager men sniker meg inn i fra "bli gravid". En sa kjenner du, mens en ma er værre. Jeg har hatt begge. Da jeg hadde ma, med utskrapning hadde fosteret vært dødt i en mnd ca! Merket det ikke, men hadde litt brunt utflod av og til. Men i og med du har vært å fått konstatert at det var levende, tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig enda! De sier jo at rissikoen for å miste etter man har sett hjerte slå er mindre(dog det kan forekomme)!!! Hvis jeg var deg ville jeg ringt legen din og fåt henvisning til tidlig ul! Håper du slipper å oppleve dette, og håper det går bra!! Lykke til !
Min tur snart m/ spire i mage Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Hei ! Ikke for å gjøre deg urolig,men jeg har hatt 2 SA og hadde ikke smerter ved noen av de. Det er mange som blør litt i starten og det kan gå bra for det :-) Lykke til !!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Mente at en MA er værre å merke.. mens man som regel kjenner en SA for den kommer ut som en forsinket mens!hehe ikke lett å få med seg alle ordene!
ltn :) Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 jeg hadde sa å da bløde jeg litt og hadde ikke ondt, men så dagen etter påvist at jeg hadde sa så fikk j kraftig blødning og kjæmpevondt måtte ta smertestillende...
scoobydo Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 hei... ikke for å bekymre deg ... Men det er nok mulig at fosteret dør uten at man merker noe.. jeg hadde en MA i april.. begynte med brunlig utflod mandagen... varte hele dagen, Ul tirdag, alt fint... begynte å blø friskt blod lørdagen.. alt fint... hadde blødninger av og til frem til mandag... da begynte det å klumpe seg litt... ny UL tirsdag... dødt foster! :/ Meeen... viktig å huske på at det er mange som blør gjennom store deler av svangerskapte.... da jeg var på kontroll lørdagen fikk jeg beskjed om at alt såg fint ut og at litt blødninger var helt normalt.... Kontakt legen og få en ny ul om du er usikker..
Ny bebis? Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Jeg hadde en SA i uke 4+6 uten smerter. Blødde om natten og merket det ikke. Våknet jo og så elendigheten, men det var for en av guttene mine våknet. Jeg blødde lite, så jeg trodde det gikk bra. men det gjorde det altså ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå