Gå til innhold

Finnes det noen smartinger hær ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hva en bankremiss er ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke kalle meg smart;) Googlet litt jeg.

Artikkel. bankremisse (tidl. postremisse), innenlandsk betalingsmiddel i form av et gjeldsbrev utstedt av en bank.

En bankremisse er et gjeldsbrev utstedt av en bank. Bankens kunde kan kjøpe et gjeldsbrev pålydende en bestemt sum, og siden overdra gjeldsbrevet til en tredjeperson. Bankremissen fungerer på den måten som et betalingsmiddel, på lik linje med en sjekk.

For å overdra bankremissen til en tredjeperson må denne transporteres ved at overdragelsen erklæres skriftlig, gjerne på bankremissens bakside. Man kan reservere seg mot videre overdragelser ved å "krysse" bankremissen, dvs påføre to diagonale streker på remissens forside.

Utstedende bank beregner et gebyr for å utstede bankremissen.

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Bankremisse»

Skrevet

bankremisse (tidl. postremisse), innenlandsk betalingsmiddel i form av et gjeldsbrev utstedt av en bank.

Skrevet

En bankremisse fungerer så og si på samme måte som en sjekk :) Du kan få en bankremisse i gave, eller banken kan skrive ut en som du kan bruke som betaling - somregel for større summer! Vet ikke om det var et godt nok svar?

Skrevet

Joo, tusen takk for hjelpa.

Blir så irritert, har kjøpt en bil, Så diskuterer jeg med han som selger bilen om han skal få pengene først, eller om jeg skal få bilen først å så han pengene. så var det en som foreslo bankremisse.

Skrevet

Jeg jobber som finansrådgiver i bank, og når en av mine kunder skal kjøpe bil el. anbefaler vi alltid å bruke bankremisse (",)

Den ser nesten ut som en god, gammel sjekk. Veldig greit, for dersom det viser seg at du når du ser på bilen ikke vil ha den alikevel feks, er det bare å komme i banken og sette den inn på din egen konto igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...