Måsa so skit på ferjo Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Er jeg virkelig så "gammeldags" at jeg trodde de fikk telefon når de begynte på ungdomsskole sånn ca.? 6 av 10 andreklassingene på den lokale skolen har faktisk mobil......
sveis Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Min 2.klassing har ikke. Vet ikke om noen i den klassen som har. Vet om et par stk i parallellklassen. Har tenkt å vente til hun hvertfall er 10 år.
Northernlights Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Heldigvis ikke her jeg bor =o) Har en 4.klassing som ikke kommer til å få mobil på mange år.
happybirthday Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Det håper jeg ikke. Hadde ikke tenkt å la min får så tidlig. Skjønt min 1.klassing har begynt å mase om det, men det er ikke aktuelt så tidlig. Tenkte å vente til i 4.klasse egentlig, jeg da.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Her er det helt vanlig! Er godt at hun har det! Slippe å ta hele ringerunden hver gang det er noe siden de forflytter seg så kjapt.
Willy Wonka Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Ja, dessverre. Er lærer på barneskolen og ser t.o.m 1-klassingene dra opp mobil fra sekken når de skal hjem.....sykt sykt sykt...og ikke minst falsk trygghet. Hva gjorde foreldre når VI var små...jo, hadde faste avtaler etc..
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 min erfarng fra en relativt stor byskole i et litt "sossestrøk" er at mang får alt i 2.klasse ja.. og der hadde så og si alle i 4.klasse.. på den lille bygdekolen jeg jobber nå (1-4klasse bare) har jeg enda (etter 2 uker) ikke sett eller hørt om en eneste mobil..
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Min hadde, en brukt en jeg hadde...som "forlengelse av navlestrengen"...nå er han 4klassing og en dreven mobilbruker med egen mobil kjøpt for egne sparepenger. Helt greit å gi dem sånt når de er i den alderen, av praktiske grunner i hvertfall. I tidsklemma hos mange så er det greit å slippe å ringe 7-8 telefoner før middag for å lokalisere hvor ungen har dratt henn..
Måsa so skit på ferjo Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2008 Syns det er helt utrolig vanvittig..... Jeg kjøpte egen mobil da jeg var 20. Jaja, tidene forandrer seg. Men 1. og 2. klassinger med egen mobil er vel å dra strikken vel langt, er det ikke?
bambi på isen Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Min 1 klassing har fått min gamle, der har vi kontant kort!! Han har aldri brukt den for å ringe etter venner eller noe sånn, har den heller ikke med på skolen, men vi sender den med han når han skal ut å leke, hadde nemelig en episode her tidlig i vår, der han og en kamerat var ute å lekte, når vi skulle hente dem inn igjen, så var de borte!! Vi leita å leita, begynte å ringe rundt til klasse kamerater osv. til slutt kom de ruslendes av seg selv, de hadde vært i gata ned for vårt hus, men lekt inni en iglo, og dermed så hadde vi ikke sett dem!!
mamma-til-4 Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Min 2. klassing maser om det og forteller om flere i klassen som har det. Jeg har sagt vi kan snakke om det igjen når han er 9 år. Før det:NEI! Det er vårt ansvar å lære barnet og kommunisere med det "verktøy" man har fått,så han får lære seg det først,før han får noe mobil ja. Vil ikke gjøre det FOR lettvindt heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå