Gå til innhold

Hva synes dere om denne søknaden? (gjelder, salg,service

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til en hyggelig telefonsamtale vi hadde i dag og sender med dette en søknad på stillingen som servicemedarbeider i XXXX.

Jeg er ei blid og positiv jente på snart 26 år, har samboer og 2 barn.

Har i de siste tre årene jobbet ved XXXXX, først som XXX, og i det siste året som kundebehandler ved XXXX

Er også deltidsstudent ved XXXXXXX, noe jeg synes er lærerikt og spennende.

Føler nå at tiden er inne for å gå videre til nye utfordringer, både når det gjelder å gi av meg selv og det å lære noe nytt.

Vil beskrive meg selv som ei stabil jente med mye energi.

Som kundebehandler har jeg lært mye om kundeservice, det å yte god service er utrolig viktig for meg. Jeg er også utadvent og har lett for å komme i kontakt med nye mennesker, noe som jeg tror vil komme godt med i en eventuell framtid hos XXXXX(altså de jeg søker jobb hos)

Håper på positivt svar.

Hilsen XXXXX

(telefon, mail

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke skrevet at jeg hadde 2 barn, heller nevnt det senere etter at jeg hadde solgt meg under intervjuet. Mange ser dessverre paa barn som negativt pga ekstra sykdom.

Hadde ogsaa lagt til tidspunktene som studiene gaar paa og skrevet det paa en slik maate saa det ikke virket som det ville kollidere med jobben.

Hadde jeg faatt den soeknaden hadde jeg tenkt at med 2 barn OG studie blir det ikke mye tid hun kan jobbe......

Skrevet

Takk, dette hadde jeg virkelig ikke tenkt over.

Men disse studiene er gjennom NKI da, så vet ikke om jeg skal skrive at jeg studerer på fritiden da eller?

Skrevet

Jeg ville endret litt på innledningen:

Viser til hyggelig samtale i dag, xx.xx, og ønsker med dette å søke på den ledige stillingen som servicemedarbeider hos xxx.

........................................................

Her er litt tips til ting å ta med i søknad (kontaktinfo som mail og tlf står i cv):

Ut fra min arbeidserfaring tror jeg at jeg kan tilføre xxx (bedriften). positive ressurser.

Viser til vedlagte cv for ytterligere informasjon.

Håper dere finner søknaden interessant, og kommer gjerne på intervju.

Med vennlig hilsen

KineOliVER

Lykke til med søknad og jobb!

Skrevet

Hmm, blir ikke det litt knapt da? vil jo få med litt positive sider om meg selv også..hehe..Siden min Cv er ganske så tynn også..

Er ingen ekspert på dette området så fint med litt råd og tips:)

takker:)

Skrevet

Da hadde jeg skrevet det.

At det var gjennom NKI saa det kun fyller ellers ledig tid og er ingen fast undervisning.

Studie viser at du har engasjement og maal. Er kun negativt hvis det er et kort studie som gjoer at du snart vil skifte arbeid igjen.

Skrevet

Jeg skrev bare et forslag til første setning/ innledning, dretter bruker du hele søknaden du har skrevet om deg selv/ egenskaper/erfaring. Det siste vedr "se cv for ytterligere inforamsjon..." osv, var forslag på avslutning. :-)

Dersom de ikke har bedt om cv kan du nok fylle ut kontakt info. i selve søknaden, jeg har kun søkt jobber der det kreves cv også.

Skrevet

aha, skjønner:)

hehe, blond;)

Jo, Cv må være med ja:)

Skrevet

Skal du legge ved CV'en din?

Der ramser du opp hva du har gjort. Nevn evt det igjen i søknadsteksten din hvis du mener det er relevant for den jobben du søker på.

Ville også kuttet ut informasjon om barn.

Har du noen referanser?

Lykke til:o)

Skrevet

Ok, da kutter jeg ut barna for denne gang!:)

Har referanser ja, men hun ska ikke noe om at jeg skulle skrive på referanser da.

Skrevet

Hmm, mulig jeg skal droppe hele NKI da, i og med at det ikke har så mye med den relevante stillingen å gjøre

Skrevet

Vet ikke helt, men jeg ville helt klart slengt på referansene mine. Det er jo sjelden noe de ber om, mer noe de går ut i fra at du oppgir.

Skrevet

Ok, da gjør jeg det ..

men bør jeg ikke skrive litt om hvorfor jeg søker denne jobben , og hvorfor akkurat jeg burde få den??

Skrevet

Jo, egentlig.

Grunnen til hvorfor du søker stillingen bør komme frem.

Hva er du best på? Kundebehandling?

F.eks

Stillingen er interessant fordi jeg vet jeg yter midt beste i en slik posisjon.

Rams her da gjerne opp hvilke egenskaper du som kundebehandler setter høyt, og som de vil tjene på å ha i bedriften sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...