LizK Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er gravid i 8. md, med 29 dager igjen til termin. Det er min første graviditet og jeg er 34. Den siste uken har jeg vært ekstremt sliten. Faktisk så sliten at jeg bare har lyst å ligge ned. Hele graviditeten har jeg hatt vanlig (høyt) energinivå, om enn vært i litt mindre aktivitet pga bekkenløsning. De siste dagene har jeg også gått ned 2 kilo, uten at jeg har spist mindre. Barnet i magen virker til å ha det bra, men jeg er helt skutt. Har noen vært borti noe lignende? Hva kan hjelpe? Jeg går fremdeles en tur om kvelden, men det er ikke lystbetont som før.
Nætte;mortil2 Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Kanskje du bør få legen til å sjekke blodtrykk og jernlager?? Men ellers så er det jo ganske vanlig å bli mer sliten på slutten, magen er tung og det kreves litt av mor! Å gå en tur hvis du ikke får vondt av det er jo bare deilig, kanskje kutte litt ned på den bare hvis det oppleves som tungt og vanskelig?? Men tur i seg selv er jo flott.. Vekta skal jo også gå opp på slutten,så jeg ville nok tatt en telefon ja og fått en sjekk..
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er også ekstremt sliten for tida! Har slitt mye med tretthet hele svangerskapet, men hadde mer energi på slutten av 2. trimester... Nå derimot, er jeg konstant utmattet! Kan sove 12-14 timer på natta, stå opp og være våken noen timer, og så legge meg et par timer igjen. Kjennes ut som jeg er fullstendig utslitt, enda jeg ikke har gjort noenting! I dag var jeg på kjøpesenteret en tur. Etter 10 minutter måtte jeg finne meg en benk og sitte på. Hjertet dunket som om jeg skulle ha løpt maraton, og jeg var kvalm, enda jeg bare hadde ruslet rolig rundt... Men har gode og dårlige stunder. Nå er jeg akkurat kommet hjem etter 3 timer på jobb, med fullt kjør og masse stress. Er sliten ja, men ganske våken og opplagt likevel.. Er forresten 30 uker på vei...
Mrs. icsi og småen Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Kjenner meg igjen her, ja.. Skal til legen i morgen og be om delvis sykemelding. Jeg sliter med å konsenterere meg på jobb, og er sliten og segneferdig lenge før jobb. Har en knalltøff jobb psykisk, som krever full konsentrasjon, så det er ikke lett. Kan ikke huske sist jeg orket å gjøre rent. Pinsens store seier var at jeg klarte å få vasket fire maskiner med klær (i løpet av hele helgen). Etter jobb ligger jeg stort sett bare på sofaèn/sengen, orker ingenting. Sosialt liv har jeg ikke lenger. Så jeg håper legen er enig i at det kanskje kan være lurt med litt roligere dager..
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er også slik, kan sove hele døgnet, men har en 2 1/2 åring så det funker dårlig gitt... Er i uke 33 nå, og har vert slik en måneds tid. Helt forferdelig! Jeg har lav blodprosent og lave jernlagre, så jeg går på høydoser med jern, men føler i grunn ikke at det har noen effekt (enda...). Kanskje du bør ta en tur til legen din og få sjekket ut dette??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå