Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Ja, nå er nurkene våres rundt 4 månder... Tiden har gått så innmari fort.. Vi storkoser oss sammen. Var på 4 månders kontroll i dag, og nå har snuppa blitt vel 7 kg og 63,5 cm lang. Så er ikke den lille babyen lengre.. Var på føden i går for å besøke det nye tantebarnet mitt, og hun er like stor som pia vår var når hun ble født, og jeg kan ikke huske at hun var så liten.. Og hvordan er det med dere mødre da? Jeg er i fin form, og syns egentlig kroppen har kommet seg bra, med tanke på hvor stor jeg var på sllutten.. Men da jeg var på føden i går kom det ei jordmor å lurte på om jeg var på vei igjen... Gikk ikke opp for meg før etterpå at det var det hun mente, og jeg må si jeg ble litt paff... Så nå skal alle kluter inn for å ikke se gravid ut her..
Labambie Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei hei! Godt å høre det står bra til! Vi skal på 4 mnd kontrollden 26.05. Bare 1 uke i dag til tuppa mi blir 4 mnd!! Helt vanvittig å tiden har flydd.. Nå vil hun for det meste sitte,skravle,smile og kose. Ligge i "babystilling" kan nok mamma bare glemme ja! Kikket igjennom bildene på profilen min her en dag.. Så merkelig! Synes jo ikke det er lenge siden 3d ultralyden da men.. Når det gjelder meg og min form så bør jeg vel ikke klage med tanke på hvor galt det kunne gått! Jeg sliter fortsatt litt med bekkenet,men det verste nå er knærne mine. Er visst satt seg "noe rester av urinsyre i leddene" som legen sa. Det ville gå bort av seg selv smått om sen.. Er først nå i det siste jeg kan si at jeg koser meg som mamma! Jeg er ikke så veldig utrygg lenger og ikke føler jeg at jeg eier en porselensdukke heller... Gleder meg til å høre fra flere!
bergen81 Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Ja, lille snuppa vår er 4 måneder om to dager! Helt utrolig så fort det har gått! Vi koser oss masse alle tre! Jeg har hatt en del problemer etter keisersnittet, noe som har gjort særlig de første to månedene ganske slitsomme. Heldigvis har vi en skikkelig luksusbaby som spiser godt og ikke minst, sover hele natten:) Vet ikke akkurat hvor lang og tung hun er, skal på kontroll neste uke:) Men hoppet glatt over str 62, og er nå på 68. Hun er i allefall skikkelig lang! Kankjse hun blir 1.80 som sin mor.. Jeg la jo på meg veldig mye, nesten 25 kilo. Har mistet mesteparten nå, men har 5 kg som bare klamrer seg fast. Og magen..vel, den er vel ikke akkurat flat, for å si det pent...Har jo ikke akkurat vært overdrevent aktiv, og pga mye smerter og tull med såret, kom jeg sent i gang med de lange trilleturene. Vi bor jo i Danmark, og her er det paddeflatt overalt, så får jo heller ikke "kjørt" meg skikkelig i noen gode oppoverbakker heller. Flytter snart hjem til Bergen, så da blir det vel fart i sakene! Sukk, den som bare var en av dem som spretter rett tilbake i god gammel fasong...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 hei hei.. ja guri tiden flyr, plutselig ligger hun og "snakker" med seg selv og er blitt mer menneskelig hvis du skjønner hva jeg mener? hehe hu har mer personlighet og alt... jeg har gått ned nesten det jeg har som mål, men magler 3 kg til og komme under 60:O)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Min lille 1.januar-gutt var 6900g og 65 cm på 4 mnd kontroll. Tiden har gått så veeeldig fort. Snart er han faktisk 5 mnd - merkelig. Han vil verken ha smokk eller flaske, så vi jobber litt med det... Og han vil ha pupp ofte om nettene, men ellers er han veldig snill og god. Skal snart begynne å gi han litt grøt Blir spennende å se om han liker det :b Rart å se nyfødtbilder av han, det føles ikke så veldig lenge siden vi fikk han, men nå er han jo blitt "stor" gutt. Går tur hver dag og kroppen føles ok. Er ganske så støttemedlem på et treningssenter og skulle ønske jeg kunne fått trent litt mer, men blir dårlig med tid med en slik liten en.
bergen81 Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Ja, jenten vår sitter litt, men mister fort balansen. Men hvis jeg holder henne i hendene kan hun sitte en stund. Ser fort når hun blir sliten.. Men hun vil gjerne sitte seg opp hele tiden, ser nesten ut som om hun prøver å ta situps når hun ligger på rygg, hehe:)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Jeg skulle vel egentlig vært februarmamma men snuppa kom 25.januar. 17 dager før termin. Hun kom veldig fort, kom inn på føden 20.15 å hun var ute 21.35!=) Hun var 3280 gram og 49 cm lang da hun ble født, hun har jaggu vokst masse, var på 4 mnd kontroll i går å snuppa er 7180 gram å 63 cm....!! Ja, hun er veldig glad i mat!(",) go`klompen min! Ellers går det kjempe bra med oss, hun er kjempe snill. Smiler å ler å prater masse. Er sååå kos å være mamma. Morsomt å høre hvordan det er med dere andre. Jeg var mye på BIM, men hadde ikke så mange innlegg der, så er ikke sikkert dere "la merke" til meg! ' Kalte meg (,")jentebebi`s i magen(",) på BIM. Er mere aktiv her på DIB nå.
Labambie Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Samme som meg det! Hadde termin 10.februar men jenta måtte ut 21.januar...
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Hmm, så du å skulle egentlig vært "februarmamma"?=) Tror jeg husker fra profilen din at du fikk alvorlig svangerskapsforgiftning? Huff, det hørtes dramatisk ut, godt at det gikk så bra til slutt da! Vil tro den opplevelsen sitter i litt enda.. Hadde termin 11.februar jeg, så ble litt paff da vannet plutselig gikk hjemme den 25.januar!=p
Labambie Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Åh,det vil jeg tro! Er den særeste følelsen altså,når vannet går.. Men det er jo ikke farlig å føde "tidlig" når det bare er snakk om par-tre uker! Ja,jeg tilhører egentlig februarklubben. Men sånn gikk det ikke! Alvorlig svangerskapsforgiftning ja. Måtte tilslutt forløses med akutt keisersnitt. Skummelt var det,men det gikk godt! Trives du med å være hjemme på dagtid da?
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Nei det har ikke noe å si at de kommer litt før tiden!=) Husker jeg sa til pappa`n: "hun kan komme til helgen, nå gidder jeg ikke vente lenger på henne", å jaggu kom hun den fredagen. He he. Søskenbarnet mitt fikk også alvorlig svangerskapsforgiftning, så dette var noe jeg tenkte litt på i svangerskapet. Hun fikk det i uke 24 hun da å måtte ha akutt keisersnitt, jeg hadde dette i bakhodet da jeg gikk gravid men man kan jo ikke gå rundt å tenke på alt slikt! Ja, jeg trives hjemme. Storkoser meg med vesla, savner de på jobben av å til, men da tar jeg meg bare en tur på besøk. De blir så glad for babybesøk atte. Ellers kunne jeg tenkt meg at noen av venninne mine hadde barn så det var flere som var hjemme liksom, men... Er kjedlig at "alle" er på jobb. Trives du da? Som hjemmeværende mamma å "husmor"?
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Var og veide veslemor i dag, 5,5kg og 60,5cm. Så hun er ikke så stor, men er i en vokseperiode nå.. Mellom 2-3 mnd la hun på seg altfor lite, men nå siste mnd har hun gått opp 1kg. Hun er sulten hele tiden nå, har måttet begynne så smått med grøt også. Hun gaper som en fugleunge.. Smiler og griser. Veldig sprøtt så fort tiden har gått.. Vil nesten ikke ligge i vogna lenger, bare hyler og vil opp å se.. Jeg har vel igjen 3-4 kg som må bort, men det går seg vel til. Planen er å komme igang på SATS igjen. Har forøvrig best. meg rokkering som jeg venter på..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Får henge meg på, selv om Martin kom 2 februar hadde termin 27.01 - men kjenner jo de Queen Of The Roaf veldig godt Skal på 4 mnd kontroll den 13.06, men var nett på 3mnd kontroll ;D Da var han 66 cm lang og veide 7200 Han er lang og deilig =) Han veide litt for lite i forhold til lengden, så vi går på grøt og NAN Alle kiloene er heldigvis borte =) la på meg 23 kg...fysj..
Anettemor82 Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Så flott med denne tråden:) her skal jegog Emil på 4 måneders kontroll imorgen. da vi var på 3 mnd kontroll var han 6440 gr og 64,5 cm. Han er en livlig og veldig blid gutt så vi koser oss masse hjemme. han har såvidt oppdaget at det går an å rulle rundt også. ikke helt bevisst enda, men det kommer seg:) når det gjelder meg selv så er jeg noenlunde tilbake i samme form som før. jeg la på meg 7 kg og har tatt av ca 13 kg så det er jeg fornøyd med.
Hildemor fra vest Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Heisann..Tormod Elias blir 4 mnd den 24..Tiden har gått så fort synes jeg..Hadde akkurat dåp i pinsehelgen..Han er en liten krabat men følger sin egen kurve fint..Pasert 5 kg nå ;-)..Verre med mor he he..Litt godt i stand for tiden..Han har begynnt å smile og le..Elsker å bli blåst på kinnet slik at det lager lyd,da stråler han som en sol..Har funnet tommeltotten som trøst..Han har hatt en del luftveis plager men håper det kommer seg etter hjerte operasjonen han skal ha i begynnelsen av juni;-)
Krøvvel Skrevet 15. mai 2008 #17 Skrevet 15. mai 2008 Heihei! Nå er jenta mi 4 mnd og en dag, hun kom den 14 januar, to dager før termin. Hun var 8,5 kg og 63 cm da hun var 3,5 mnd. Skal på ny kontroll i slutten av mnd tror jeg, har blitt litt forskjøvet ettersom helsestasjonen har avlyst den forrige to ganger. Jeg skal på barseltreff idag og kjenner jeg gruer meg litt, alle der har mye mindre babyer, og maser om hvor bollete jenta mi er. Men det gjør jo ikke noe, hun er jo penest likevel. Jeg tok keisersnitt etter vannavgang og mislykket igangsetting. Må si at jeg har ikke hatt en eneste plage, heldige meg. Kan ikke se arret hvis jeg ikke ser veldig godt etter. Ekstra kilo? Ja det har vi sett. Mange. Men magen strammer seg gradvis opp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå