Gå til innhold

100% sykemeldt pga bekkenløsning:(


Gjest

Anbefalte innlegg

Da var bekkenløsningen et faktum,og jeg har kastet inn håndklet 25uker på vei:(

Vært hos legen i dag,og blitt 100% sykemeldt ut svangerskapet. Har store problemer med å gå når ettermiddagen/kvelden nærmer seg,og opp trappene til 2.etg kommer jeg nesten ikke uten krykker...

Veldig kjedelig annen tid jeg kun jobber to kvelder i uka ved siden av studiene,men nå må jeg prioritere de to guttene jeg har fra før. De har de samme behovene og krever sitt uavhengig av hvor vondt mamma har!

Heldigvis har jeg en utrolig samboer som virkelig tar i et tak,og står på om dagen:) All honør til han!

Til tross for frustrasjon over smertene og begrenset bevegelighet pga bekkenløsningen,er formen ellers veldig bra nå...

Må bare gjøre det beste ut av det,og trøste seg med at tar man hensyn til det så kommer det(mest sannsynlig) til å gå over etter fødselen:)

 

Lykke til til dere alle,med eller uten plager;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi i samme båt. Jeg er også sykmeldt 100%, og har ei på 1 år fra før som krever sitt.. Bor i 3 etg UTEN heis, og det er helt forferdelig..

Vet hvordan du har det, og ønsker deg lykke til resten av svangerskapet. =)

Vi får holde ut vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde jeg var alene om å være 100% sykmeldt så tidlig. Har og blitt det nå. Termin 1.September. Men må bare ta hensyn til oss selv og det som kommer.

Har selv to barn til. Ei på 2år og ei på 12år som krever sitt.

Etter jobb har jeg ikke vært i stand til å gjøre noe annet enn å tilbringe tiden på sofaen. Pga, bekkenløsningen.

Og når en jobber i barnehage i tillegg på 0-3års avdeling så stopper det seg egentlig selv.

 

Ja vi får bare kvile, og finne på ting vi greier så vi får tiden til å gå. Heldigvis er det sommer snart ( forhåpentligvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

Jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning i uke 22 og har fått startet opp med fysioterapi og akkupunktur! Anbefales!

Ikke at jeg tror jeg nødvendigvis blir kvitt det, men det er stor sannsynslighet for at det hjelper, og at en ikke skal plages stort etter graviditeten er over!

Verdt å prøve iallefall!

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemis: I forrige svangerskap prøvde jeg fysioterapi. Og jeg ble VÆRRE, så sluttet ganske raskt. Tror man er helt totalt avhengig av å få en god terapaut (som du tydeligvis har fått) og en/ei som har virkelig peiling på bekkenløsning hvis det skal fungere..

Men uansett: ett godt forslag og er jo verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Legen min ville sykemelde meg 20% pga bekkenløsning. Jeg takket nei og fikk heller mulighet for å motta sykemelding etterskuddsvis og henvisning til 12 gratis fysioterapi timer. Det har virkelig funka-hun vet hva hun driver med. Bjerke fysioterapi i Oslo. Har ikke hatt vondt etter kontrollert trening hos henne.Vi er selvsagt forskjellige-men jeg tror definitivt på forebygging og stabelisering- det gjelder jo ikke bare å komme seg til fødselen, men være i stand til å ta seg av barnet i etterkant også........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemelding etterskuddsvis? Det har jeg aldri hørt om før. Jeg lurer litt på om mine plager kan skyldes noe med bekkenet, men er avventende og prøver svømming/yoga for å helbrede. Er etterskuddsvis sykemelding noe vi kan kreve hvis det viser seg at det er bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tror i prinsippet at en vanligvis ikke gir etterskuddsvis, men legen min forstod tydelig at jeg ikke hadde interesse i å snike til meg tid- derav gjensidig tillit- men altså ikke nødvendigvis vanlig praksis.

Jeg har jo ikke benyttet meg av det- og nå er det over 1 mnd siden bekkenløsning var konstatert- og 3 uker siden jeg kjente noe sist- for min del er det super viktig å trene.

 

Øvelsene mine er som følger:

 

1. Ligg på ryggen med bena litt opp, konsentrer deg om å stramme bekkenbunnen ( knipemuskelen i vagina, stopper urinstrålen) 10*3

2. Knip som i nr 1, og løft rumpa opp- 10*3

3. Knip som nr 1, og dytt ryggen ned i gulvet.

4. Ligg på siden i foster stilling men brystet hellende ned mot gulvet foran deg- løft det ene kneet fra det andre ca 1-2 cm, snu deg og gjør det samme med motsatt ben.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei.

 

Takk for respons på innlegg:)

Og ønsker alle dere her som er i samme båt GOD BEDRING,og ta vare på dere selv;)

For min del er dette forferdelig frustrerende altså. Og da med to gutter fra før av... Samvittigheten belstes om dagen for å si det sånn:P

 

Til fredag starter jeg med fysioterapi hos ei som har spesialisert seg på gravide med BL,så krysser det jeg har for at det skal gi et positivt resultat!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan anbefalle bekkeløsningsbelte. Det hjelper deg med å stabilisere bekkenet og gjør at det ikke blir så vondt å gå. Det er også sterk anbefalt å gå med staver hvis man orker det. Ønsker dere god bedring og masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...