Gå til innhold

Er dette tilfelle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom jysk i dag og så en parasoll. Den var veldig rimelig i forhold til hva den koster hos andre butikker, og så vel ikke ut som en i 8000,- klassen, men men...

Snakket med damen i butikken om kvaliteten. Hun kunne ikke si så mye om akkurat denne, men sa at de hadde mange varer som også ble solgt på bohus til en annen pris og med et annet merke. Er dette virkelig tilfelle?? Føler meg litt lurt som forbruker når man kamuflerer et produkt med et annet merke og en annen pris støtt og stadig (på samme måte med first price/euro shopper).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer ofte dette ja... Men det få av oss nordmenn tør teste slike "billigprodukter" pga vi automatisk tror dem er dårligere.. er selv en av dem dessverre...

Gjest armagedon
Skrevet

sånn er det nok desverre overalt, derfor har jeg utvidet mitt syn på billige matvarer iallefall, når det har kommet fram at det er de kjente og kjære merkene som produserer de.

Skrevet

jepp det har jeg sett flere eksempler på. Blant annet en spisestue som var på salg hos Bohus til 6999, hadde kostet 8999 før. Hadde kjempe lyst på den, men kjøpte ikke. Så var jeg på jysk noen deger senere. Samme spisestua til 4999.... og den var ikke på salg heller. grunnen til at jeg så at det var akkurat den samme var pga noen små detaljer som var på bordet...

det er jo det samme med klær også. Feks Gant som er et dyrt merke. Blir produsert i Tyrkia, ved en fabrikk som også lager klær for billigkjedene. Altså; samme kvalitet, men sydd på et annet merke. Verre er det ikke:-)

Skrevet

Ja.det er samme merkene som på andre møbelbutikker. Når madrassene leveres kommer de i samme bil til jysk og møbelringen direkte fra leverandør.

Skrevet

Kanskje det er på tide at jeg slutter å være skeptisk til Jysk sine møbler da... og heller blir det til bohus sine! (Har dårlig erfaring med møbler fra jysk)

Skrevet

pappa jobba på møbelfabrikk en gang og der hadde feks samme stolen forskjellige navn alt ettersom hvem som skulle selge det. så ja, det skjer

Skrevet

men hvis man kikker inn i butikken til Jysk så er det som regel unge, utenlandske, eller rett og slett litt blåste mennesker som jobber der. Ser for meg at de har dårlig lønn, for man får jo aldri bara service der.

På Bohus derimot synes jeg det er mer oppegående mennesker som jobber, som bahandler en som den kunden man faktisk er...

Og har ikke noe i mot hverken unge mennesker eller utlendinger generelt bare så det er sagt...

Skrevet

Har ikke vært så plaget med dårlig service på min jysk! ;) Men butikken er ikke akkurat så lett å finne frem i. Er fullt av varer over alt fra gulv til tak.

Dersom jeg kan spare mange tusen så driter jeg glatt i hvilken service jeg får. ;)

Skrevet

Jeg er sterk motstander av jysk, selv om de jo har mange fine tilbud der. Sikkert kvalitet på varene også, men det hjelper ikke når det så ofte er utsolgt. Har opplevd flere ganger at de reklamerer (med skilt utenfor butikken) for varer som de ikke har på lager, og noen ganger heller ikke har hatt inne de siste ukene. Sånn misledende markedsføring gjør at jeg boikotter! Btw; er det ikke ulovlig å reklamere for varer som ikke finnes i butikken??

Skrevet

klart det, men i de jysk butikkene jeg har vært innom så har det vært utlendinger som har stått og blunket og trodd de skulle få seg et nypp eller noe og noen få norske som for å si det på en pen måte ikke var de skarpeste knivene i skuffen.

Hørt mange andre som har sagt det samme, så tror ikke jeg er eneste som har opplevd det sånn. Selvsagt skal man ikke dra alle over en kam, men en misfornøyd kunde, betyr gjerne ti misfornøyde kunder osv.... Har fått kjøpt endel dritt på jysk, men også ting som har fungert bra.

Og jeg er enig i at servicen er ikke det viktigste, det er det pengene som er. Derfor handler jeg også til tider på jysk:-)

Skrevet

Er sikkert tilfelle på noe, jutlandia utemøblene til jysk for eks er jo helt supre.

Men de gangene i har dristet oss til å kjøpe andre møbler på jysk har de vært bomberæva! Har aldri opplevd det med bohus eller skeidar for eks, ikke ikea heller..

Og jeg synes også at servicen på jysk generelt er FORFERDELIG! her i området er det vel 3-4 forskjellige jysk butikker, men alle har så og si bedriten service.. Samme med den som ligger ved hytta vår..

Skrevet

Hei.. ser du nevner Carl Berner avd. til Jysk. Jeg dro ned dit og reklamerte på varer for noen år siden og ble ekspedert av en god og full butikksjef :-/

Skrevet

skjønner hva du mener..*s* men jeg har bare god erfaring med avd. på Haugenstrua. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...