Gå til innhold

Jamen begynner utestengelse tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i barnehegen og skukke levere sønnen min på 4,5 år i dag. Han er litt sjenert og mammagutt og ville helst ikke at jeg skulle gå.. Så har han to venner i barnehagen på samme alder.

I dag kom han ene gutten bort til sønnen min og sa at han ville bare leke med sønnen min i dag og ikke ........ (andre gutten) for han skulle bare være alene og ikke ha noen venner i dag.

Ble ordentlig trist på andre guttens vegne, så jeg måtte si i fra til denne gutten og sønnen min at de måtte leke med han også, for det var ikke pent å stenge noen ute...

Skulle kanskje ikke ha blandet meg inn, men klarte ikke å la være. Neste gang kan det jo være sønnen min som blir holdt utenfor.

Huff trodde ikke de begynte med sånt før på skolen jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hmmm...jeg oppfatta den setninga som at ..... selv hadde bestemt at han skulle være aleine denne dagen, men det var kanskje ikke akkurat dette gutten i barnehagen sa?

Skrevet

var kanskje litt dårlig skrevet, men det var han ene som hadde bestemt at han andre ikke skulle få lov til å leke med dem og skulle ikke få være vennen til han og sønnen min i dag.

Gjest armagedon
Skrevet

slvfølgelig må du si ifra, blir litt dumt syns jeg hvis du bare hadde sagt fra når det har vært din sønn som hadde blitt utestengt, og syntes det var tilsynelatende ok at han stengte ut andre:)

Skrevet

Var ikke min sønn som ville stenge han gutten ute da. Sønnen min er veldig sjenert av seg og heller en som følger strømmen enn å stå på for andres rettigheter hvis du skjønner hva jeg mener... Tror ikke han ville holdt noen utenfor, men heller ikke vært den som sa i fra heller...

Skrevet

Barn opplever konflikter i barnehagen. Dette er jo noe man må lære seg å takle, fordi det skjer i voksenlivet og. I bhg til eldste lærer de barna at det er greit Per ikke vil leke med Kari akkurat i dag, og at om noen ikke vil det, så skal man ikke tvinge eller trenge seg på. MEN, utfrysning og å være ekkel er ikke lov. At alle skal være venner, er ikke mulig.

Slikt kan man verken gardere seg for eller hindre at skjer med barna, men akkurat i det tilfellet der syns jeg det er greit at man sier i fra at det er ikke akseptabelt å gjøre slik for at andre skal ha det vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...