Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 vi har blitt bedt ut på fest og føler vi har litt lyst til å gå..hadde vært så deili å kommet ut litt. mn,da måtte vi hatt barnepike fra kvelden og til morgen etter.... føler meg litt uansvarlig pga dattera våres. ho er bare litt over 1 mnd. blir vi da dårlige foreldre om vi drar ut,og ho må være hos barnepika en hel natt? når dro dere ut første gangen? hva tenker dere? håper på masse respons her=)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Fikser du det psykisk er det vel bare å kjøre på... Bare pass på at du har tenkt nøye igjennom det først!! -hva hvis det skjer barnet noe kl 03 på natta og du er drita? -klarer du å kose deg mens den lille er hos noen andre? -stoler du på noen såpass at de kan ta seg av en sååååå liten en?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 er usikker på om jg greier å kose mg fult ut..syns jo det er ille når jg ikke er hos ho..mn,hadde vært deili på en annen måte også. når det gjelder å være drita,har jg ingen planer om det. bare ta en øl eller 2,for kosens skyld=) har en som står mg veldig nær,som selv har 2 barn som jg stoler 100%på. noen flere tanker/meninger?
atsjo Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg selv hadde aldri klart å dra ut så tidlig, men det er jo opp til hver enkelt. Gutten min var 3 mnd da jeg var ute første gang. Ville ikke drukket mye vertfall, godt å komme seg ut uansett:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 mi var 6 uker. bare gjør det. bare husk å ha hu hos noen du stoler på
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 synes absolutt ikke dere er uansvarlige eller dårlige forelder, dette er helt opp til hver enkelt synes jeg. føler du selv at det går greit så gjør du det:-) jeg har selv en liten en på 5 mnd, jeg har ikke vært på fest ennda. har vært ute å spist å sånn, men ikke drukker. er bedt på fest nå til helgen, jeg skal dra men skal ikke drikke. legger lille før jeg drar, og når jeg er endru kan jeg dra hejm i tilfelle det skulle skje noe + at barnevakten kan dra hjemm når vi kommer hjem. men det er meg, og om andre går ut tildliger så synes ikke jeg at de er dårlige forelder av den grunn! så om du har lyst å tror det går greit, så synes jeg du skal gjøre det:-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 For oss hadde det vært altfor tidlig. Første gang vi begge var borte fra datteren vår en natt var hun 18mnd.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 vi hadde aldri gjort det... men det er oss. hadde ikke klart å slappe av/latt noen andre hatt ansvaret for mini..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 bli med hvis du vil det men var det meg hadde jeg blitt med og holdt meg edru!..tilfelle det skulle skje noe og det er ganske slitsomt med dagen derpå m et barn i hus(fikk erfare dette i helgen:/ men snuppa er 9mnd...)har vært greit at en av oss har holdt oss edru før dette liksom.. uansett deilig å komme seg ut men mye deiligere edru;) kos deg:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 huff..vanskli det her..ene delen a meg sier at jg absolutt burde være hjemme med ho når ho er såå lita..andre delen sier at det går bra,og at jg burde dra ut å kose meg..stoler 100% på ho som skal passe ho evt..men,får jo litt angst når jg drar fra tulla også..
yret Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Dårlige foreldre er dere helt sikkert ikke, men jeg synes det er for tidlig å være borte en natt i den alderen. Selv om vi som voksne vet at de blir godt tatt vare på av venner/familie, så vet ikke den lille det. H*n merker bare at noe er anderledes, at mamma og pappa ikke er der, og kan lett bli utrygg.
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Syns dere skal følge magefølelsene deres jeg. Dersom du føler at dere virkelig trenger det og vil det, så gjør dere det. Jeg hvet selv for "tøft" det kan være i begynnelsen, og at det kan være godt med en "lufte tur" . Men det er mye å tenke gjenom på forhånd, det fikk vi erfare.Hun tar flaske regner jeg med? Det må dere være HELT sikre på at hun gjør. Og tar hun flaske fra hun som eventuelt skal være barnevakt? Dersom ikke, er det lurt å "trene" tidlig på dette. Og selv om du stoler 100 % på barnevakten, så er det jenta di som må være trygg på henne. Men alt dette kommer jo an på hvordan jenta di er, noe vi andre her inne ikke kjenner til. "Er hun "var" for andre mennesker? Sovner hun av seg selv, eller må hun bysses i søvn? osb..." Skal barnevakten være hjemme hos dere, eller skal dere levere henne til barnevakten? Er som sagt mange spørsmål å ta stilling til,hehe. Tenk nøye gjenom saken, vei opp for og i mot. Ja, det er godt å få gått ut en liten tur, samtidig så er det ingenting som springer i fra deg:) ( Selv om det kanskje følels slik akkurat i starten) Uansett er jeg sikker på at dere er flotte foreldre!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 NEI, FOR GUDS SKYLD! Jeg gikk ut 2 uker etter jeg hadde født og vi gikk ut sammen etter en måned, og JA vi drakk 2 flasker vin sammen, og vet du hva: GUTTEN LEVER FREMDELES! HURRA
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Så lenge barnet ditt er hos noen du kjener godt og som du stoler 100% på kan jeg virkeligen ikke se problemet i det hele tatt!!! jeg var ute første gang når mini var ca 3 mnd og svigers passet han, jeg visste da at han var i gode hender (de har da tross alt fostrert opp 2 sønner). så jeg koste meg masse på festen UTEN dårlig samvittighet. Og NEI vi er ikke dårlige mødre selv om vi uner oss en tur op byn/fest en gang innimellom;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå