Gå til innhold

er dette normalt på dugnad i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninne av meg skal på dugnad i bhg idag, og da må de bla skrubbe personaldoene!?

skal selv på dugnad idag og gjøre ting som å snu sand, vaske lister, barnas plasser osv.

synes det hørtes rart ut at de skal måtte vaske personaldoene??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke pokker om jeg hadde gjort det! Det får da jaggu rengjøringspersonalet ta seg av og hvis ikke dem gjør det så må de anstatt gjøre det.

Skrevet

Hehe, det hadde jeg faktisk nektet å gjøre :) Det er derfor de har rengjøringsbyrå. Jeg kan gjerne male, rake, grave, plante, hamre og spikre, men jeg vasker ikke toalettene til de ansatte :)

Gjest armagedon
Skrevet

hørtes spesiellt ut ja.......... men det kan jo være de skal ha en form for rund vask på hele bhg da:) og da skal vel alt vaskes.

Tviler på a det står på oppgavelista " skrubb av personaldo"

Skrevet

HØrtest litt rart ut ja... Var ikkje på oppgavelista i vår barnehage i alle fall!

Skrevet

Hahahaha, veninna di må ha hørt feil!

Skrevet

Nei det hadde heller ikke jeg gjort!

de har vel ansatte som vasker gulv osv og da må de ta doene også!

ikke foreldrene til barna det får da være måte på hva vi skal gjøre!

Skrevet

Haha. Så mye det er å le av i dag. Seriøst? Det hadde jeg nektet plent!

Skrevet

nei, hun hadde ikke hørt feil :( hun synes det var fryktelig merkelig ;) hehe...

hadde aldri i livet gjort det selv!

Skrevet

Har aldri hørt om det. Men jeg hadde ikke nektet. Er det så ille å vaske do da?

Skrevet

Er det vanlig med dugnad i barnehagen? Dette høres jo helt vilt ut.

Har hatt barn i barnehage i over ett år nå og har ikke hørt et kvepp om dugnad.

Skrevet

Vi jobber bare ute på dugnadene i vår barnehage.

Skrevet

det er vanlig ja :)

men det med doene er tydeligvis ikke vanlig, hehe!!

seb begynte i bhg i august i fjor :)

Skrevet

Kan ikke tenke meg noe verre enn å vaske en do. Seriøst, noe får de klare selv. Er jo til og med personaldoen. Får rengjøringspersonalet gjøre.Må da være grenser. Sick.

Skrevet

helt enig :) hadde faktisk vært annerledes hvis det hadde vært barnas do for å si det sånn!

Skrevet

Ja, seriøst. Få folk til å vaske og skrubbe en personaldo...?? Øøøh... Hva for en barnehage er dette da? Har de ikke folk som rengjør eller bruker de foreldrene til den slags?

Skrevet

tror det er en privat familiebhg....

Skrevet

hmm vi har ikke hatt noe dugnad i barnehagen der guttene mine går... men hadde ikke plaget meg å vaske en do da, så lenge ingen nettopp hadde vært der og driti he he

Skrevet

Hos oss tar vi en skikkelig vask av alt. Jeg ser ikke problemet med å gjøre sånt. Når de ansatte strekker seg så langt som de gjør hos oss for å lage et best mulig opplegg så ville det vært merkelig om foreldrene begynnte å nekte å gjøre sånne ting.

De ansatte tar med bøker og leker hjemmefra for spessielle tilbud, de strikker barneklær når det er rolig. Dette selges til foreldrene for å skaffe middler til ekstra formingsutstyr. De gjør i det heletatt mye mer enn det du strengt tatt skal forvente av ansatte. Derfor får også ungene et godt tilbud. Jeg synes det virker smålig å nekt å vaske do. Det er en måte for barnehagen å spare penger på. Det kommer ungene til gode.

Skrevet

mener fortsatt at på en dugnad så inngår ikke personaldovask.

og at de ansatte i deres bhg strekker seg langt er jo flott, men jeg ville da ikke vasket dritten deres fordet! Det er jo opp til dem at de vil gjøre ekstra ting pga et tydelig veldig stramt budsjett...

Skrevet

Vi har foresten dugnad to ganger i året. Da vaskes alt vi rekker over, vi maler, bygger og reparerer lekestativer, bygger lavo, feller trær og hugger ved. Vi raker løv, luker og planter. Vi reparerer gjerder, skifter låser, syr gardiner og alt mulig annet som det er mulig å sette foreldre til.

Skrevet

Nå vasker de ansatte dritten etter mine barn hver dag. Det synes jeg blir akkurat det samme.

Skrevet

Barnehagen vår ble vasket ned i påsken - av vaskebyrå :-)

Har ingen inntrykk av at barnehagen går på sparebluss, heller det motsatte. De bruker tydeligvis en god del resurser på formingsaktiviteter og på tur med barnehagens egen buss er de rett som det er.Men dette er en stor barnehage så jeg går ut i fra at der er visse stordrifts fordeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...