Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere ikke hadde babyer, når ville dere lagt dere for kvelden og når ville dere stått opp på en helt vanlig (arbeids)dag? Sånn ca?

Jeg ville lagt meg rundt klokken 22.30-23 og stått opp rundt klokken 7-7.30. Dvs at jeg trenger normalt sett ca 7-8 timers søvn på en natt for at jeg føler jeg har sovet "hele natten" og er noenlunde opplagt dagen etter.

Så derfor klarer jeg bare ikke om jeg så legger beste godviljen til å fatte og begripe hvordan noen kan mene, HS eller ei, at 4-5-6 timer med sammenhengende søvn er en hel natt??? Uansett om babyen er 1 uke eller 7 mnd eller mer... Natten blir vel ikke kortere etter man har fått barn? Den blir kanskej noe forskjøvet, som at man må legge seg klokken 21.30 for å orke å stå opp klokken 5.30, men dog...

Videoannonse
Annonse
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Jeg legger meg som før. Jeg legger meg 00 og står opp 09-10. Babyen min våkner når jeg vekker henne.

4-6 timer er ikke en hel natt. Det er sånn man sover dagen før eksamen. Heldigvis har min lille alltid sovet 12 timer :-)

Skrevet

En hel natt bør være fra ca 22.00 til minimum 06.30. Hadde det skjedd så hadde jeg jubla.. :-)

Skrevet

Hehe.. Det kommer nok.

For å vri litt på det da til de som insiterer på at 5-6 timer er en hel natt. Legger dere dere da klokken 00 og står opp klokken 5-6? Eller legger dere dere før og står opp senere? Hva heter i så fall resten av den tiden når dere ligger i sengen? Ikke natt?

Skrevet

Ja sant det er teit at de kaller det å sove gjennom natten når de sover 5 timer... hvorfor kan de ikke se på hva som egentlig er en natt, for voksne, og så gå ut fra det? De bare lurer oss med å ha to ulike definisjoner på hva en natt er...

Skrevet

Ja jeg har også tenkt på dette, mange blir jo fortvilet fordi de føler alleandre sine babyer sover så mye, men så er det jo bare at noen kaller det for hele natten når det kun er snakk om 5-6 timer...

Skrevet

Signerer her.

Alt dette forklarer vel også hvorfor man etter 8 mnd med kun 5 timer på øyet hver natt føler seg utslitt også?

Har vel da egentlig ikke lov til det hvis det defineres som en hel natt!?

Da har jeg jo sovet hele natten jeg egentlig...

Skrevet

Min sov "en hel natt" før, dvs fra 22 til ca 03. Jeg følte meg ikke spesielt uthvilt av den grunn, for å si det sånn.

(Nå sover han fra ca 20 til ca 23.30, fra midnatt til ca 02-03, så surrer han en stund og etter det igjen sover han til 05, maks 06 (sjelden så lenge). Og det var den natta.)

Skrevet

Min fantastiske datter sover fra 11 til 4 og fra 5 til 8... Totalt blir det en hel natt for meg og da er jeg fornøyd! Man kan jo ikke akkurar forvente 8t uavbrutt søvn med en baby i hus... Det er jo mulig å sove noe på dagen også eller? Babyen trenger jo uansett mye mer søvn enn det vi gjør. Ellers får dere ta det igjen når de blir tenåringer:-)

Skrevet

Enig med Alva, en natts søvn er MINST 6 sammenhengende timer! Selv om jeg legger meg nok ikke før 23 (leser bok på senga:)) og står opp mellom 6-7(ideelt sett kl 7.30). Natta for lillemor er heldigvis fra 19-ca. 6.30, veldig deilig å ha kvelden.

Skrevet

Her i huset legger storegull seg klokka åtte og minstegull seg nå mellom ni og ti! (han er 6 uker)

Storegull må vekkes morgenen etter når han skal i barnehagen, sover til rundt 9 til vanlig og minstegull våkner mellom 6-7 for å få pupp, så sover han igjen til klokka 9!:) Så her sover begge hele natta!! Og det er godt!!

Så vi har ikke hatt en våken natt på leeenge!! *banker hardt i bordet* :)

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på!! Min venninne har i lange tider skrytt av at begge hennes barn sov hele natten fra første stund.. så finner jeg ut at hennes definisjon på å sove hele natten faktisk er en helt annen en min og jeg er dermed ikke fullt så imponert lenger. Hele natten mener jeg er sammenhengene søvn i ca 12 timer for en baby. Hun mener at hvis babyen legger seg og sover etter mating, så sover den hele natten... Hmm.. lureri!!

Forøvrig legger jeg meg normalt kl 23 og står opp rundt 7. Nå er jeg i unntakstilstand (=mammaperm) og sover fra 22 til 5 oppdelt i to til tre runder. GJESP!

Skrevet

Dersom jeg hadde fått sove fra midnatt til 06.00 ville jeg ha sagt at det var hele natten :) Men dersom jeg skulle på jobb ville jeg nok lagt meg noe tidligere, i elleve tiden ca, og stått opp 06.30-07.00.

Jeg vil ikke si at min gutt på 10 mnd sover hele natten, selv om han sover fra 20.00 til 02.00-05.00 (varierer veldig når han våkner første gang på natta). Han har jo da sovet seks timer eller mer i strekk, men hele NATTEN er det jo ikke :(

Skrevet

Nei, det er ikke alltid mulig å sove noe på dagen. Ikke alle babyer sover mer enn et kvarter av gangen på dagtid heller. Og nei, ikke alle babyer trenger mer søvn enn foreldrene. Og hvis datteren din sover som du skriver, er jo det i aller høyeste grad en hel natt. Hun har jo bare EN liten pause. Høres jeg misunnelig ut synes du??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...