Gå til innhold

Bestilt time. Hva kan jeg forvente meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som denne syklusen aldri skal ta ende. Er pr i dag på dag 47 i syklusen etter pilleslutt. Har dermed bestilt time hos legen i neste uke, for dette går ikke! Har ikke tegn på verken det ene eller det andre jo..

Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente meg at han gjør for å hjelpe meg? Ville være kjekt å høre andres erfaringer med et slikt legebesøk, slik at jeg vet hva jeg kan forvente meg, og sørger for at han ikke "snyter" meg for en del hjelp. Har nettopp fått ny fastlege, så jeg vet ikke hvor "hjelpsom" han er.

På forhånd, takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på hva jeg kan forvente meg når jeg skal til legen..

Har akkurat byttet lege, så venter bare på "kvitteringen" i posten fra nav... SÅ skal jeg ringe å bestille time, for sykluser på 12uker funker ikke i vår vil-ha-barn-verden!!

SÅ, hva kan jeg forvente at legen sier og spør meg om når jeg klager på syklus, og sier at vi er prøvere..

Har mer eller mindre prøvd siden august, men syklusene mine er på viddetur :S

Skrevet

Nei du det fungerer ikke! Håper noen med erfaringer fra dette kan komme å svare oss i løpet av dagen;) Er de 12 uker hver gang de syklusene dine??

Den slippen fra nav har jeg ikke mottat enda. Men det var ikke noe problem da jeg bestilte time. Det er bare å bestille med engang, så sier du det bare:)

Skrevet

Hvordan går det med deg? Noe tegn på tanta? Ikke her :(

Skrevet

De to siste varte i 12 uker, eller den ene i 12 og en halv uke...

Off... Det eneste som står mellom oss og nurket vårt er en fucka syklus :'( Snufs...

Håper det ordner seg for oss begge :D

Skrevet

Nord-Norge-Jenta?? Hvor i Nord kommer du fra?

Skrevet

Nei overhode ingen tegn:s Svarte deg i det andre innlegget:)

Skrevet

ikke for å være negativ altså, men jeg var hos legen etter 3 mnd, siden jeg ikke hadde fått TR. Han ville ikke gjøre noen verdens ting, for han sa det var ganske så vanlig at det tok sin tid før mensen kom etter pilleslutt.

Nå har det gått et halvt år, og fortsatt ikke noe TR. Men denne gangen så tok legen meg seriøst... Men jeg skal krysse fingrene for deg at du har en snill lege som vil hjelpe deg allerede nå. :)))

Skrevet

Drømmer; Huff. Får håpe du også får time snart. Tromsø;)

Snoopy; Det var litt nedtur ja. Men man vet jo det kan ta litt tid. Men jeg vil tro at dem skal kunne hjelpe om man selv ønsker det. Dem må jo kunne ta blodprøver å sjekke at alt er "rett/normalt". At man ikke går lenge med noe som kunne/burde vært "fikset" på for lengst. Om du skjønner:)

Hva gjorde legen da du kom tilbake da? :) Blodprøver osv? Eller?

Skrevet

Snoopy81; Kom på at du har skrevet om det i et annet innlegg, så du kan bare glemme det siste spm;) Går litt i surr her;p

Skrevet

Hvis jeg har forstått deg riktig - at du akkurat har sluttet på p-piller - er det ganske vanlig at det tar litt tid før syklusen kommer i gang igjen. Ofte betydelig lengre enn 47 dager. Men det er jo individuelt som alt annet... Det er ikke sikkert du vil få så mye mer "hjelp" fra legen enn et klapp på skulderen og beskjed om å vente litt til. Du får bare spørre ham/henne og se.

Jeg fikk ikke tr etter pilleslutt, og tenkte at det tok sikkert laaaang tid før syklusen min kom i gang, særlig siden jeg har uregelmessige sykluser på over 40 dager når jeg ikke går på piller. Jeg var fullstendig forberedt på at det kunne ta mange måneder, kanskje et halvt år. Men det viste seg at jeg faktisk var gravid, så det hadde jo sin naturlige forklaring at jeg ikke fikk besøk av tanta! :)

Skrevet

Joda. 2 mnd ca. Vet jo det kan ta lang tid. Men hadde håpet på at den i allefall skulle komme og bare være uregelmessig som enkelte har det etter pilleslutt. Som tidligere nevnt har jeg bestilt lege time for å utelokke at det er no galt.

Skrevet

Jeg er i sjokk..viste seg at el-testen har vært feil og at det holdt med en runde i bingen....jeg er gravid??? Skjønner ingen ting, men veldig happy :)

Skrevet

Ååååh!! HERREGUD! :D:D Så utrulig bra for deg! Negative EL-tester og bare et hopp i høyet. For en flaks. Gratulerer så masse!! :D

Hvordan føler du deg?? :)

Skrevet

Merkelig følelse ettersom jeg var 100% sikker på at det ikke var noe sannsynlig denne mnd. Men merker jo alle symptomene nå..stikker nederst i magen,,,som sting..ømme pupper (hatt lenge faktisk hehe) ....osv :) Hyggelig men rart. Nå håper jeg bare egget klamrer seg fast. Lykke lykke til, krysser alt jeg har for deg :)

Skrevet

Jeg har også veldig lange sykluser og var å snakket med ei jordmor om det i dag, hun anbefalte akupunktur og jeg skal til min første time på mandag. Hun sa at alle hun hadde hjulpet hadde blitt gravide i løpet av kort tid...

Ingen skade å prøve hvertfall=)

Skrevet

Celine29; Det må jo vært litt ekstra artig å være gravid når du var sikker på at du ikke var det(men selvfølgelig håpet)! :)

Svangerskapet går nok helt fint skal du se:) Men krysser fingrene for deg for sikkerhetsskyld ;) Kos deg så mye på 1.trimester, håper på å komme etter deg i løpet av sommeren ;D

M@mm@en til Mina; Hører det er veldig mange som snakker om akupunktur. Må vel dit jeg også, før eller siden. Si ifra hvordan timen på mandag gikk?! :)

Skrevet

Ja skal komme med en oppdatering jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...