Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har gjort opp en gjeld hos lindorff, og hos ALLE unntatt Dun & Bradstreet er anmerkningen slettet! FAEN ass.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Kan hvem som helst sjekke betalingsanmerkninger på deg? Jeg fikk sånn gjenpart derfra at noen hadde "sjekket meg opp".. Uten at jeg har søkt om verken lån, forsikring eller telefon?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Hm. Nei egentlig ikke. Huseiere kan det, banken kan ta stikkprøver o.l. Hvis man bestiller klr kan de gjøer det. Hehe. Hilsen HI forresten. Håper bare den forpulte nrk-lisens anmerkningen blir borte, ellers får jeg bare ta med kvitteringen imn på at den er betalt i banken, gjør ikke noe det?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Ring Dun & Bradstreet! Krev at de sletter det. Send kopi av kvittering om nødvendig. I verste fall får du ta med deg kopi av kvitteringa i banken.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Huseiere kan IKKE.... Hilsen utleier som skulle ønske vi kunne bære våpen
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Du får som du sår HI. Og jo...Ring Brønnøysundreg. så får du vite om noen har anmerkning i forbindelse med økonomi og kriminalitet. Jeg har selv gjort det de 16 årene jeg har leid ut!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 15.21) Er du dum eller???? Tror du at man kan ringe brønnøysundreg og få vite om event utført kriminalitet til den du skal leie ut til?!?! Det dummeste jeg har hørt hittil denne uken.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Er det det dummeste du har hørt??? Har du prøvd? Jeg har leid ut i 16 år!!!! Og alltid fått info fra br.s.reg!! Nei, de har sikker jugd til meg ja...DUST!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Fra BrReg? Du er lite ikke optimist. Du VET hva BrReg er for noe ikke sant? Og hva de gjør? Det er KUN kredittopplysningsselskapene som sitter med den type informasjon det er snakk om i HIs tilfelle. Ikke BrReg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Og det er kun Politiet som kan informere om vandel og slikt, det er faktisk ikke andre tilgjengelige organser som innehar den informasjonen. Den som tror BrReg har slik info MÅ være en gjøk...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Det er feil. Man kan skrive en mail eller brev om ønske om opplysninger ang en person. Så kan du få samlet info som br.reg. henter fra politi og seg selv. Det er fakta faen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Men det er jo hårreisende hvis det går da!!! Da kan jo hvem som helst skjekke folk med begrunnelse om at de kanskje skal leie ut til dem. Så hvis det går må vel det være brudd på personvernet vi har her i landet?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Du må kunne dokumentere at du skal leie ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå