Gå til innhold

I ettermiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal jeg være med datteren min til skolepsykologen.

Ble bedt om å være med første gangen.

Hun har blitt fanget opp av den flotte helsesøsteren,og de har hatt samtaler i vinter. Hun sliter med det før omtalte sviket fra pappan sin.

De har sammen funnet ut,at tiden har kommet for å få litt mere hjelp.

Målet tenker jeg fremover,er å få noen verktøy til å håndtere sinne,tristheten og tapsfølelsen.

Har skjønt at de jobber mestrings-og løsningsorientert ..og det er bra!

Hun bruker altfor mye energi på dette,som fort kan gå utover viktigere ting.

Jeg er spent,og optimistisk.....vi har snakket mye de siste dagene om "bestillingen" til psykologen.

Det er lite vits...tror jeg..å grave opp i alt som har vært. Tror det nå er viktigere å få hjelp til å tenke...."hva gjør jeg fremover" hvordan klare å akseptere at det ble sånn...

Og håpe på at hun fremover kan få fred i seg selv,og klare å stole på gutter,og ikke tro at alle vil svikte henne.

Jeg er så stolt av den flotte jenta,og ønsker så inderlig at hun snart kan klare å smile med hele seg igjen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at helsesøster har kommet på banen og grepet tak i problemene. Sånne helsesøstre skulle det vært flere av rundt om i landet.

Det blir nok litt spennende med første timen - antar den blir brukt på å si litt om prosessen terapauten vil ha dere igjennom, og på at du også kan få si hva du tenker og mener.

Stor klem til en fantastisk mamma og jenten hennes.

Skrevet

Hei! Så fint at dette har blitt fanget opp, og at datteren din er klar for å ta imot hjelp. Det er et godt steg på veien! Tror det er viktig å tenke fremover, slik du skriver. Ønsker dere lykke til med samtalen i dag og håper at dette kan være til hjelp for jenta di.

Skrevet

Så fint da at den fine jenta di skal få litt ryddehjelp når hun og helsesøster har funnet ut at det er nødvendig. Det er viktig å ha en "bestilling". Psykologer kommer jo i alle former og de trenger også tips til å vite hva dette mennesket trenger av hjelp. Når mennesket selv vet det, øker i hvert fall sjansen for at det blir en match. Jeg tenker også at det er bedre å være løsningsoritentert og handlingsrettet heller enn å snakke om snøen som falt i fjor. Den snøen er jo aktuell bare hvis den ennå ikke har smeltet...

En så fin jente som din kan ikke starte voksenlivet med en frykt for at alle skal svikte henne og at alle menn er noen duster hun ikke kan stole på. Hipp hurra for kommuner som din som satser på at det skal være skolepsykologer fortsatt. I landet generelt tror jeg dessverre skolepsykologene glimrer mest på en eneste måte - med sitt fravær. Lykke til i ettermiddag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...