Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 var på helsestasjonen idag, og hun sa jeg måtte begynne med tran eller omega3,mente jeg har hørt noe på nyhetene om at så små babyer ikke skal ha det?noen som ikke bruker det? jeg spurte om jeg kunne bruke sanasol,det fikk jeg litt av da jeg var liten,helsesøster sa at jeg kunne gjerne bruke det,for nå var det ikke sukker i det lenger, så det var sunt.hva bruker dere?
enpå3ogenpå1 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 tran. Blander det i litt av grøten ellers var det håpløst å få det i han.
Bunnies by night Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 D vitamindråper - lett å få i de små knøttene:)
hamsterpia Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Her bruker vi tran. Har fått beskjed om at de ikke skal ha sanasol pga at det inneholder sitrus, og det skal de jo ikke ha før de er 1 år.
Sunniva78 har to små Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg gir gutten vår tran, for i D-vitamindråpene er det ikke omega-3... Han smatter det i seg, og jeg har aldri hørt at det er skadelig iallefall! Sanasol har jeg hørt man ikke skal gi når de er helt små, fordi det inneholder sitrus.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Fikk du beskjed om å gi tran eller Omega-3??? Det er D-vitamin de trenger, og da får man normalt beskjed om å gi dem tran eller d-vitamin-dråper. D-vit er det eneste tilskuddet babyer trenger siden det ikke går over tilstrekkelig i morsmelk.Kjempesunt om de får tran, men et lite helvete å få i dem ;-). Jeg gir det av og til (og har en baby som lukter fisk resten av dagen), av og til d-vit-dråper. Omega-3 går over i morsmelk, så jeg tar også tran (eller Møllers Dobbel så slipper jeg smaken)
hamsterpia Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Fikk ikke spesielt beskjed om å bruke tran, men enten det eller D-vit. Og han elsker tran. Ikke noe søl å gi med t-skje heller. Blir helt vill når han ser tranflaska, og vil ha i 2 omganger. Så jeg gir 2 små skjeer i stedet for 1 barneskje.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Man skal gi tran eller D-vitamin dråper fra 4 ukers alder. Jeg ammer ikke, han får mme, der er det d vitamin allerede, derfor gir jeg tran hver kveld. Gjør det når han er naken før pysj og mat, passer på at det ikke renner nedover halsen etc sånn at han ikke lukter sånn tran. Vasker godt med en klut rundt munnen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå