lillefot Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Når er det vanlig å begynne med modningsakupunktur? Hadde en forferdelig fødsel sist, så ønsker å bli mer moden nå før det setter igang. Har så innmari bekkenløsning at jeg ikke orker å tenke på å gå over termin. Noen som vet?
Frida__ Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har fått time når jeg er 37 uker på vei. 37+2 akkurat. Tror ikke de starter dette før uke 37, selv om jeg har hørt om de som har fått i uke 36.
Høstlys Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Der jeg går (Naturmedisinske senter i Oslo), blir det anbefalt å gå fra uke 35, og èn gang i uken fremt til fødsel. Hun sykepleieren som setter nålene der er kjempeflink, og hjalp meg med dårlig/ lite søvn også. De første 4 gangene blir det satt bare noen modiningsnåler. Så kjenner hun på pulsen, og vurderer om du er klar til igangsettingsnålene. De fikk jeg i går (3 dager til termin), og i dag gikk slimproppen! Jeg har også hatt en del mer mensmurruing i dag, men det kan jo være tilfeldig da. Ikke sikkert at det skjer noe enda, men som hun sa: Det starter ihvertfall prosessen. :-) Eneste er at det koster en del, men jeg synes det er deilig med litt "svangerskapsomsorg" hos henne også.
Bubba75 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Jeg går på Familieklinikken i Oslo, og her er det også vanlig å begynne når en er 35 uker på veg. Der er det en jordmor som setter nålene. Hun sa at hovedsaklig er det for at fødselen skal bli kortere og lettere. Var visst ikke noe forskning på om man fødte tidligere enn man ellers ville gjort, men hun sa at det ikke var så veldig mange av de som gikk til henne som gikk på overtid, men det hendte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå