Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 samboer sier at når hanskal ha perm skalhan jobbe på huset og gjøre andre ting enn og være med sønnen vår. Hans argument er at han kommer til og gå på veggene og kan jo ikke bare være med sønnen vår.. Hvorfor i all verden skal jeg la han få perm? Når det skal være jeg som sitter på hovedomsorgen i 1 mnd... har vært litt alenemor i parforhold siden sønnen vår kom til verden og jeg unner han virkelig ikke ``fri`` i 1 mnd for og gjøre alt anen og passe gutten vår. Hva syns dere??? Tordde pappa permen var for at de skulle tilbringe litt mere tid til sitt barn enn de ellers får gjort?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Nei det blir for dumt!! Men skal du være hjemme når han har perm ? Det beste er nok om far er alene hjemme med barnet, for da "må" han
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Enig med hun over her.. Permen er jo for å være sammen med barnet, ikke for å gjøre husarbeid Den skal jo være "lik" for både mor og far.. Synes ikke du skal akseptere det.. sikker lurt om ikke du er hjemme ja Forresten ser det ut som det står far sperm, og ikke fars perm i overskriften, hehe
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Pappaen skal passe barnet når han har perm. Det beste er jo om du begynner å jobbe igjen, for da har han ikke annet valg en å passe mini mens du er borte. De 6 ukene som er forbeholdt far kan du dessverre ikke gjøre annet enn å gi ham, for de kan ikke du overta. Men jeg forstår godt at du ikke er villig til å gi far mer enn det han absolutt har krav på. Du får be ham om å finne på ting med gutten da. Hva er det som får menn til å tro at de må være hjemme hele dagen når de er i perm?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Planen var at han skal ha perm i permtiden min. Da jeg gikk gravis hadde han en helt annen holdning og vi skulle dra på utflukter sammen alle 3 osv.. men det har endret seg helt.... vi har snakket mye om dette og da jeg sa at jeg syns vi skal dele hovedomsorgen i permen hans,sa han at da gidder han ikke og ha ``fri`` fra jobb.da kan han like godt gå på jobb. da syns jeg at han trenger ikke ta ut noe perm. svar?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 sorry skrivefeil,går litt fort her... Jeg vet jeg ikke kan ta hans del av permen,men ser ikke grunn til at han skal ta ut perm når han alikevell ikke har tenkt og bruke den til hdet den skal brukes til. nemlig være med sin sønn!!! HI
2 tette - med flette Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Når er det han skal ha perm da, sånn i forhold til alder på barnet ? Når han først er hjemme med barnet deres så oppdager han helt sikkert at han ikke har tid til å fikse huset, og at tiden går kjempe fort når man er med ungen sin Og ja, oppfordre til å dra ut en tur.
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Jeg jobbet fullt de 6 ukene han hadde permisjon og gikk tilbake i permisjon når han var ferdig, det var ganske tøft å gå fra jenta mi men jeg så hvor utrolig godt det var for alle. Nå har de 2 fått et helt nytt bånd. Hvis ikke du vil jobbe kan du kanskje gjøre noe annet sånn at han faktisk MÅ ha pappaperm. Mulig han ikke helt ser verdien i det selv, må jo le litt når han sier han kommer til å fly på veggene. Han skulle bare visst hvor fort en dag går;)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 Han skal ha perm når guttungen er 5 mnd`er. da skal han ha 1 mnd og 2 uker ved en senere anlendning. vi skal ha perm samtidig,men ser i grunn det nå at jeg burde gå tilbake til jobb. så kan han ta perm...når han er rundt 1 år.
@nemone Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Gå på jobb og la far stelle hjemme sier nå jeg. Synes at pappapermen skal brukes til det den er tenkt som: at far skal både bli mer kjent med barnet samt ta sin tørn hjemme. Sunt for hele familien spør du meg. Tror du gjør han en bjørnetjeneste ved å være hjemme når han skal være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Jeg synes du skal la far være alene med barnet - det er nettopp når de har slike meninger at de bør være alene. Han trenger å se hvor mye arbeid det faktisk er å passe en liten en. Dersom han synes det er lett kan han fint gjøre andre ting på huset samtidig. Min mann har mange planer på alt han skal gjøre når han er hjemme i permisjon (mens jeg er tilbake på arbeid), men han må tilrettelegge det så han jobber på huset mens barnet sover, eller han må ta barnet med seg i sine aktiviteter. Når det er sagt, det er heller ikke snakk om at du skal "la han få perm" det er tross alt noe dere skal fordele dere imellom. 9 uker er forbeholdt moren og 6 uker til faren, resten fordeler dere som dere vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå