Gå til innhold

Sambo tok allergitest i dag, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var visst allergisk mot husstøv :-s Og bikkjer og katter, men det visste vi.

Eneste han merker av denne husstøvallergien er at han er tett i nesa. Vi vasker normalt her i huset. Er det nødvendig med noe mer tiltak enn det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør unngå tepper og passe på god ventilasjon (også i bil).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det hadde min x-sambo også.

Viktig med ukentlig vask/lufting av dyner og slikt. Han er vel antagelig allergisk mot midd også, eller?

Vanlig husvask vil jeg tro holder, om han ikke er veldig følsom.. Fjern alle tepper og unødvendige tekstiler, de samler jo som kjent støv..

Skrevet

Det er lurt å bytte ofte på sengene vertfall! kanskje tørke litt ekstra støv på soverommet i samme slengen.. der er man jo hele natten!

Skrevet

Mannen min er allergisk mot husstøv. Hvilke tiltak dere må sette inn, kommer ann på hvor hardt rammet han er. Da mannen min var liten, måtte moren hans vaske rommet hans hver dag, hvis ikke fikk han problemer med å puste, og sånn er det heldigvis ikke nå. Vi har ansatt en vaskehjelp som vasker rundt baut hver fredag. Dvs, under senger, soffaer, tørker støv av alle flater, lister osv. Utenom det, går vi over hele huset med støvmopp (gulvene) hver dag og vaske ved behov. Må skifte gardiner på soverommet en gang i mnd, sengetøy en gang i uka og lufte madrasser 2 ganger i mnd. Vil jo tro at dere merker det hvis det er for mye støv...

Skrevet

Han er nok ikke veldig følsom, for det eneste han klager over, er at han er konstant tett i nesa. Har ikke hørt han har klaget på noe annet.

Vi har egentlig lite tepper i huset. Har et teppe i stua da. Bør vi ta vekk det også?

Men, vi må nok bli liiiiitt flinkere til å tørke støv, for det er vel ikke det som står høyest på vaskelista...

Skrevet

Dytte litt...

Skrevet

Uff :\ Det er ikke så greit med allergier. Har ingen gode tips, men hjelper deg å dytte litt opp igjen, jeg ;)

Skrevet

Vi har vanlig golvteppe i stua selv om jeg har støv/middallergi. Passer bare på å støvsuge det ofte og vaske det innimellom.

Men vegg-til-vegg tepper ville jeg unngått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...