Gå til innhold

Gjør mannen min veldig lite ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tenkt så mye over det selv, men en venninne av meg fikk sjokk over hvor lite han gjør / mye jeg gjør.

Jeg gjør stort sett det meste, er jo hjemme med han på dagen.

Han skifter kanskje en bleie eller to i helgene, og det er det av bleier.

Han har aldri lagt han, hverken på dagen eller natten, han har badet han 2 ganger, gitt han grøt 2 ganger og det er alltid han som bare må gjøre ditt og datt så jeg må ta sønnen vår..

Vet han gjør lite, men siden jeg ammer så har det bare blitt sånn. Flere som har det sånn ? eller er alle menn flinkere til å bidra ?

gutten vår er nå 5 mnd.. begynte plutselig å tenke på at han er veldig lite engasjert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi fordelt alt som kan fordeles fra starten av, det har vært mest naturlig for oss. Nå som vi har 3 barn så fordeler det seg anderledes enn når vi bare hadde ett barn da, denne gangen var det jeg som tok babyen mest av oss når vi begge var hjemme, men han tok tilgjengjeld de to eldste barna mest.

Skrevet

Ja jeg synes han gjør litt lite. Jeg kan jo si hva mannen min gjør; Tar baby etter han kommer fra jobb(slapper av en times tid først), legging deler vi 50-50, den ene mater og den andre bader og skifter til pysj. Han leker med henne og når han har fri får jeg sove ut på morgenen(hvis det trengs). Vi deler husarbeid nesten likt, jeg vasker klærne våre. Vet ikke hvordan andre har det, men kanskje det er verdt å ta opp med han om du føler deg sliten?:) Kanskje han bare er litt usikker.

Skrevet

Vi har ikke fordelt noe særlig på fohånd, men synes alt går av seg selv på en måte. Han pleier å ta henne til meg om natta når hun skal ha mat. Det er vel kanskje fordi det er han som våkner først. Ellers gjør jeg jo alt på dagtid, men når han kommer hjem vil han jo gjerne ha litt kvalitetstid med henne. Så da er det stort sett han som steller henne og legger henne for kvelden. Men dette er ikke noe fast rutine, jeg gjør det noen ganger jeg også. Hvis han tar seg en dupp på ettermiddagen sover hun ofte sammen med han. Jeg synes dette er deilig avlastning.

I helgene er han veldig flink til å stå opp med henne (jeg er et skikkelig sovedyr).

Skrevet

Glemte å svare, hehe. På bakgrunn av det som jeg har skrevet, så synes jeg det høres lite ut. Vi ser stellebordet som et sted hvor vi får skikkelig kvalitetstid, og av og til "krangler" vi nesten om hvem som skal få gjøre det. Synes ikke mannen din at sånne ting er gøy?

Anonym 13:00

Skrevet

Ja han er nok litt usikker, for han leker med han og sånn og synes det er veldig gøy, men så fort han gråter kommer han til meg..

fordi jeg har "triks" men hadde han tatt han mer så hadde vel han hatt det og, men han mener det er pga lukten av melk og det kan sikkert stemme.. men jeg klarer ikke tvinge han til å gjøre ting heller..

vet hvertfall ikke hvordan jeg skal tvinge han. hehe

HI

Skrevet

han synes det er gøy innimellom, men bare når det passer han..

Hvis jeg spør han om han gidder å ta denne bleia, så sier han jada jeg skal bare gjøre det og det, litt sånn venta..

Men når han sutrer fordi det er bæsj i bleia har ikke jeg samvittighet til å la han ligge å vente på at han skal bli ferdig på dataen.. hehe :)

Men står det mellom valget å ta kjøkkenet eller babyen så er jo valget soleklart..

Kanskje jeg skal gi mere ultimatumer ;)

Skrevet

Spørs om han er uengasjert eller bare usikker ja.

Kan jo være greit å finne det ut:)

Er han usikker er det jo bare å presse på, når han har gjort ting noen ganger, så går det jo greit.

Her i gården tar sambo mini om morgenen etter hun har fått mat, slik at jeg får sove 1.5 time lenger. Han leker og steller når han kommer hjem fra jobb, og legger henne faktisk litt oftere enn meg.

Han er best til å bysse rett og slett!

Jeg skifter bleie på natta hvis det trengs i forb. med amminga, men hvis hun våkner til, så er det han som bysser på natta også..

Jeg gjør litt mer husarbeid enn han siden jeg er hjemme på dagen, men han lager som oftest middag.

Skrevet

Jeg synes mannen din bidrar lite, ja.

Og vi damer må slutte å unnskylde dem med at "vi ammer jo, så da ..."

Så da hva da liksom? Vi ammer så da kan ikke de bytte bleie?

Vi ammer så da kan ikke de gi grøt? Eller gå tur?

Ja, vi må være der akkurat til ammingen, men utover den tiden det tar å få melka ned i magen er det egentlig ingenting vi gjør som far ikke kan gjøre.

Skrevet

Da ville jeg sagt noe sånt som "Jeg står faktisk å lager middag her nå og han blir sår i rumpen av å ligge med bæsj, du må ta det nå, datan kan fint vente, men det kan ikke babyen."

Skrevet

Ja han er sikkert bare litt usikker :)

Han er veldig avhengig av mamma og, er kun jeg som er noe når han gråter, men det er jo ikke så rart for han vet jo ikke om annet, så hadde vært veldig deilig for meg om han fant trøst hos andre enn meg..

Gjør meg overhodet ingenting å gjøre mer husarbeid, men det å gjøre husarbeid, OG styre med babyen samtdig er litt unødvendig når han sitter på dataen, han bare mååå få gjort det, er så mye stress på jobben og tar med seg jobb hjem..

Huff, skulle aldri begynt å tenke på dette her, for nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert.. hehe

Skrevet

Høres ut som han er litt usikker siden han gir babyen til deg når den gråter. Kan ikke du lære han noen av triksene dine da? Eller dere kan gjøre ting litt sammen så han ser hvordan du gjør det? Du kan jo prøve å få han med på en måte som ikke virker så masete. F.eks i stedet for å si "gå og ta bleia nå", så kan du fortelle om morsomme ting babyen gjorde når du tok bleia. Og når du holder på med babyen og den gjør noe nytt kan du rope på mannen din at han må se hva den gjorde. Sånn at han blir litt mer involvert. Jeg ville nok prøvd å ta litt tak i dette nå sånn at ikke du blir sittende med hele ansvaret fremmover. Jeg tror det er viktig at pappan kommer tidlig inn i bildet.

Her har vi prøvd å være bevisste på det og pappan gjør veldig mye. Men likevel har jenta vår mest tillit til meg og det er ikke sjans i havet for pappan å legge henne på kvelden. Da er det bare jeg som kan roe henne.

Skrevet

Han gjør veldig lite.

Typisk mannfolk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...